Ekonomiassistent inom kundreskontra till internationellt bolag

Jurek Rekrytering & Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2015-04-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom kundreskontra till internationellt bolag" (publicerad 2015-10-12) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-04-22

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en ekonomiassistent inom kundreskontra till ett internationellt bolag inom marknadsföring. Du kommer att ansvara för kundreskontra och vara en del av bolagets Shared Service funktion där du stöttar du arbetar med flera företagets bolag. Vi söker dig som är tillgänglig omgående! I dina arbetsuppgifter ingår:

• Släppa öppna orderrader
• Boka inbetalningar och utbetalningar
• Påminnelse- och kravhantering
• Räntefakturering
• Rapporter
• Avstämning av reskontran, banken och affiliates.

Vem är du?

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent på detta uppdrag söker vi dig med erfarenhet av kundreskontra från en global miljö. Du har:

• 1-5 års erfarenhet av kundreskontra.
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
• Erfarenhet av rapportering inom ett större bolag och van vid korta deadlines.
• Goda kunskaper i MS Office-paketet.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska.
• Förstå Shared Service upplägget - service nivåer och inställning, flerföretagshantering.

För att passa in hos vår kund måste du vara självgående, engagerad, serviceinriktad och initiativtagande. Du är flexibel, har skinn på näsan och orädd att ta kontakter både internt i Stockholm och mot övriga utländska marknader. Vidare söker vi dig som har hög integritet, är professionell och mån om att leverera i tid! Du måste vara tillgänglig med kort varsel då tjänsten kommer att påbörjas så snart som möjligt.

Du erbjuds

I den här tjänsten kommer du att anställas av Jurek Rekrytering & Bemanning som konsult och vara uthyrd till vår kund i ca 6 månader med chans till rekrytering direkt hos kund därefter.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Eklöf, via mail: thomas.eklof@jurekbemanning.se .

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurekbemanning.se .

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj. Nu söker vi för kunds räkning en ekonomiassistent inom kundreskontra.

Start:

Omgående!

Ersättning
Enligt ök.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2675
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Thomas Eklöf thomas.eklof@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2261090

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: