Ekonomiassistent inom kundreskontra sökes för lärorikt uppdrag

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

För vår kunds räkning söker vi nu en självgående och noggrann ekonomiassistent inom kundreskontra. Du kommer att sitta i vår kunds härliga lokaler i centrala Göteborg. Det här är ett konsultuppdrag med start omgående och som inledningsvis pågår till i höst, med chans till förlängning. Vår kund är verksam inom utbildningsbranschen och du kommer att sitta på en ekonomiavdelning tillsammans med ett gäng hjälpsamma och arbetsglada kollegor. Det här uppdraget passar dig som har en utbildning inom ekonomi, ett stort intresse för siffror och ekonomi samt har tidigare erfarenhet av en roll som ekonomiassistent - huvudsakligen inom kundreskontra. Har du ett par års erfarenhet av arbete inom kundreskontra och är redo för nästa steg? Då kan det här vara en perfekt ny och spännande utmaning för dig!

Publiceringsdatum
2019-05-28

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos vår kund inom utbildningsbranschen kommer du huvudsakligen att arbeta inom kundreskontra. Du kommer att vara en del av ett härligt och samarbetsvilligt team som bl.a. består av ekonomiassistenter och redovisningsekonomer. Du kommer här både att få användning av din tidigare förvärvade kunskap inom kundreskontra samt få möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

• Intern och extern kundfakturering
• Upplägg av nya kunder och artiklar
• Betalningspåminnelser och kravhantering
• Bokning av kundinbetalningar och inläsning av filer från deltagarsystem
• Avstämning kundreskontra
• Sammanställning och uppbokning av upplupna intäkter från deltagarsystem
• Ärendehantering
• Löpande kontakt med verksamheten i frågor rörande kundfakturering

Utöver dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer du dessutom att få vara delaktig i arbetet med:

• Månadsbokslut
• Processförbättringar och deltagande i olika projekt för att effektivisera arbetet på avdelningen

I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta mycket i Microsoft Office, framförallt i Excel. Vidare kommer du att arbeta i affärssystemet Agresso. Arbetsuppgifterna för dig som ekonomiassistent inom kundreskontra kan komma att variera något beroende på behov. Arbetsbelastningen blir av naturliga skäl något högre vid månadsbokslut och något lägre under övriga perioder. Det är av den anledningen av stor vikt att du som söker är flexibel vad gäller arbetsuppgifter, och i viss mån även gällande arbetstider.

Du som söker
Vi ser gärna att du som söker uppfyller följande kriterier:

• Utbildning inom ekonomi, som lägst gymnasieekonom men gärna högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi alternativt en YH-utbildning
• Ett par års dokumenterad yrkeserfarenhet från kundreskontraarbete
• Goda kunskaper i Excel

Vidare är det meriterande med tidigare erfarenhet från arbete i affärssystemet Agresso, men det är inget krav. Vi ser att du som söker har grundläggande kunskap inom redovisning och bokföring. Du har en förståelse för intäkter och redovisningens principer.

Som person tror vi att du som söker är självgående, noggrann och strukturerad. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i en organisation och arbetsgrupp i ständig förändring. Du har även en god förmåga att arbeta med flera arbetsuppgifter pågående parallellt och du har lätt för att prioritera.

Du erbjuds
Du kommer att erbjudas ett variationsrikt och utvecklande uppdrag som ekonomiassistent inom kundreskontra. Du kommer att sitta i vår kunds härliga lokaler i centrala Göteborg. Uppdraget kommer att starta omgående och pågå till i höst, med chans till förlängning. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Gulin. Du når mig på: elin.gulin@jurek.se. Ansök på www.jurek.se

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Gulin

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4816777

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: