Ekonomiassistent inom kundreskontra för omgående start

Rp Rekrytering Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rp Rekrytering Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ryska Posten Bemanning söker för kunds räkning en ekonomiassistent med fokus på kundreskontra. Tjänsten är på heltid med omgående start.

Denna tjänst är ett vikariat på 18 månader med chans till förlängning. Du kommer till en början vara anställd av oss på Ryska Posten Bemanning, men du har under uppdragets gång möjligheten att bli anställd direkt av vår kund. Kontoret är beläget i Hammarby Sjöstad.

Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.

OM TJÄNSTEN

Med din hjälpsamma och självständiga personlighet ansvarar du för kundreskontraflödet för fyra bolag. Du arbetar med hela fakturaflödet, fakturering, betalning och avstämning. Beroende på dina tidigare erfarenheter finns möjlighet att medverka vid bokslutsarbetet och på sikt hoppas vi att du vill utvecklas och ta dig an fler arbetsuppgifter. Du har stor frihet och tjänsten innebär att du självständigt ansvarar för och arbetar med kundreskontraflödet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för att passa in i teamet och komplettera kollegorna så att vi tillsammans når lite längre.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ryska Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer vara anställd av Ryska Posten Bemanning och bli uthyrd till vår kund.

Publiceringsdatum
2022-01-25

Arbetsuppgifter
• Fakturering
• Avstämningar
• Inbetalningar
• Interna och externa kontakter via mail och telefon
• Löpande bokföring
• Bokslutsarbete

VI SÖKER DIG SOM

• Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Har ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Har god systemvana
• Har god vana att arbeta i Excel
• Talar flytande svenska i tal och skrift då detta är ditt primära arbetsspråk, meriterande om du har goda kunskaper inom engelska

Det kommer dessutom att ses som meriterande om du har:

• Arbetat med större flöden på ett stort bolag
• Arbetat med Visma Net

Som person är du självgående och trivs med att ta eget ansvar. Vidare är du noggrann, nyfiken på att lära och serviceinriktad.

ÖVRIG INFORMATION

• Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
• Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Rp Rekrytering Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Rp Rekrytering Bemanning AB (org.nr 556928-6429), http://www.ryskapostenbemanning.se

Arbetsplats
Ryska Posten Bemanning

Kontakt
Oscar Almgren
oscar.almgren@rpbemanning.se

Jobbnummer
6280153

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rp Rekrytering Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rp Rekrytering Bemanning AB: