Ekonomiassistent inom kundreskontra
Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om bolaget
Till vår kund Hyreslandslaget tillsätter vi nu en ekonomiassistent inom kundreskontra. Hyreslandslaget är en av Sveriges ledande maskinuthyrare som dagligen förser den svenska bygg- och anläggningsbranschen med maskiner. De hyr ut bygg- och anläggningsmaskiner samt liftar, bodar och vagnar. Idag har de 27 depåer runt om i Sverige, från Piteå i norr till Karlskrona i söder.
Koncernen är en värderingstyrd organisation, där medarbetare är en avgörande faktor för deras framgång. Kulturen präglas av engagemang, förändringsbenägenhet, prestigelöshet och en inställning om att inget är omöjligt. Laganda, entreprenörskap och allas lika värde är beskrivningar som genomsyrar hela organisationen.
De är ett lag som jobbar framåt tillsammans. På Hyreslandslaget finns individer i olika åldrar, med olika intressen och livserfarenheter. De är nyfikna på människor och tänker långsiktigt i alla våra relationer. Det gör Hyreslandslaget till en trygg plats med mod att tänka annorlunda, och stora möjligheter för alla i laget att växa.
Hyreslandslaget har sitt huvudkontor i vid Akalla i västra Stockholm, med möjlighet till goda kommunikationer och parkeringsplats.
Om rollen
I rollen som ekonomiassistent kommer du att vara en del av ett ekonomiteam på ca 10 personer, ett härligt gäng där alla gärna delar med sig av sina kunskaper. Du kommer att arbeta med hela flödet inom kundreskontra, allt från att uppdatera kundregister och fakturering, till bokföring av inbetalningar och kreditfakturering.
Du kommer att ha mycket kontakt med såväl kunder som kollegor gällande diverse fakturafrågor, varav det är av stor vikt att alltid leverera en god service.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Uppdatering av kundregister
• Kundfakturering
• Bokföring av inkommande betalningar
• Påminnelsehantering/hantering av inkassoärenden
• Utredning av felaktiga fakturor
• Kvittning av kreditfakturor mot debitfakturor
• Hantering av inkomna fakturafrågor via telefon och mejl
Du kommer att vara en del av ett snabbfotat team där utveckling och digitalisering står i fokus.
Publiceringsdatum2023-12-08KvalifikationerVi söker dig som har en gymnasie- eller yrkesutbildning inom ekonomi och något eller några års arbetslivserfarenhet av kundreskontra. Du har grundläggande kunskap inom redovisning och förståelse för det ekonomiska flödet.
Du har lätt för att sätta dig in i nya system och viss erfarenhet av att arbeta i Excel.
Då rollen innefattar mycket externa såväl som interna kontakter läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är social och kommunikativ till ditt sätt och motiveras av att alltid leverera en god service. Som person är du proaktiv och tänker alltid ett steg längre.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.
Om rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Hyreslandslaget med konsult- och rekryteringsföretaget Hero. Detta är initialt ett konsultuppdrag på sex månader med mycket goda chanser att bli överrekryterad av Hyreslandslaget. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rebecka Hillerström, 0733 015 323/
rebecka.hillerstrom@hero.se.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hero AB (org.nr 556797-2533),
http://www.hero.se Arbetsplats Hero
Kontakt Rebecka Hillerström
rebecka.hillerstrom@hero.se 0733015323 Jobbnummer 8317659
Observera att sista ansökningsdag har passerat.