Ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-03-14

Företaget
Företaget är Nordens största utbildningsföretag med över 12 000 medarbetare. De erbjuder utbildningar inom förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningsenheter till över 90 000 barn med utgångspunkt i deras förutsättningar. Företaget skapar möjligheter för människor att utvecklas så de når sin fulla potential.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent arbetar du med löpande bokföring av leverantörsfakturor, hantering av attestflöde och periodiseringar. Vidare ansvarar du för att skicka iväg betalningsfiler till banken, följa upp inkommande betalningspåminnelser och du har löpande kontakt med aktörer i företaget gällande leverantörsfakturor. Det ingår också i rollen att hantera kundfakturering, kundbetalningar samt lägger upp nya kunder och artiklar i systemet. Det är ditt ansvar att kundfakturor betalas och bokförs i systemet. Vidare hanterar du betalningspåminnelser, har kontinuerlig kontakt med verksamheten och är delaktig i interna förändringsprojekt.

Detta är ett föräldrarvikariat på minst 12 månader, med goda möjligheter till fast anställning efteråt.


Kvalifikationer
• Utbildning: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna mot redovisning
• Erfarenhet: Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i roll som ekonomiassistent
• Övriga krav: God vana av att arbeta i Excel
• Meriterande: Kunskaper i affärssystemen Opto och Agresso

Vi tror att du som söker rollen är en person som kan driva ditt eget arbeta framåt och du har förmågan att agera snabbt. Vidare har du intresse för detaljer i det dagliga arbetet och du bidrar ofta med nya idéer och infallsvinklar i arbetsrelaterade frågor.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Centrala Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, leverantörsreskontra, leverantörsfakturor, löpande bokföring, kontering, attestering, Opto, Agresso, Excel, Göteborg

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Bäckhed sofia.backhed@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1480

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3372894

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: