Ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2016-09-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra" (publicerad 2017-03-14) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2016-09-29

Företaget
Företaget är Nordens största utbildningsföretag med över 12 000 medarbetare. De erbjuder utbildningar inom förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningsenheter till över 90 000 barn med utgångspunkt i deras förutsättningar. Företaget skapar möjligheter för människor att utvecklas så de når sin fulla potential.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent arbetar du med löpande bokföring av leverantörsfakturor, hantering av attestflöde och periodiseringar. Vidare ansvarar du för att skicka iväg betalningsfiler till banken, följa upp inkommande betalningspåminnelser och du har löpande kontakt med aktörer i företaget gällande leverantörsfakturor. Det ingår också i rollen att hantera kundfakturering, kundbetalningar samt lägger upp nya kunder och artiklar i systemet. Det är ditt ansvar att kundfakturor betalas och bokförs i systemet. Vidare hanterar du betalningspåminnelser, har kontinuerlig kontakt med verksamheten och är delaktig i interna förändringsprojekt. Du hanterar även post och paket samt beställer kontors- och tryckmaterial.

Kvalifikationer
• Utbildning: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna mot redovisning
• Erfarenhet: Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Övriga krav: God vana av att arbeta i Excel
• Meriterande: Kunskaper i affärssystemen Opto och Agresso

Vi tror att du som söker rollen är en person som kan driva ditt eget arbeta framåt och du har förmågan att agera snabbt. Vidare har du intresse för detaljer i det dagliga arbetet och du bidrar ofta med nya idéer och infallsvinklar i arbetsrelaterade frågor.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar. Välkommen att söka!

Sökord: ekonomiassistent, leverantörsreskontra, leverantörsfakturor, löpande bokföring, kontering, attestering, Opto, Agresso, Excel, Göteborg

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Fast lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Larsson 08-40024050 camilla.larsson@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1480

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3075955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: