Ekonomiassistent i Stockholm

Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om uppdraget

Nu söker vi en ekonomiassistent till vår kund i Stockholm.
Uppdraget börjar omgående efter överenskommelse och pågår fram till den 14 februari 2023 med goda möjligheter till förlängning.

Publiceringsdatum
2022-11-04

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du främst att arbeta med leverantörsreskontra som t. ex kontering av leverantörsfakturor, granska inköp och hantera påminnelser.
Andra arbetsuppgifter som förekommer:

• Granska utlägg och reseräkningar
• Huvudboksomföringar
• Kundreskontra som t. ex skapa kundfakturor, rekvisitioner och skicka påminnelser
• Avstämningar av balanskonton
• Arbete i ekonomisystem
• Delta i bokslutsarbete
• Besvara förfrågningar om in och utbetalningar
• Arbete i ekonomisystem (Agresso, Raindance)

Kvalifikationer
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Gymnasieekonom eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper i Svenska och Engelska såväl i tal som skrift

Meriterande:
• Arbetat i ekonomiprogrammet Agresso
• Arbetat inom en statlig myndighet

För att du ska trivas och göra ett bra jobb ser vi gärna att:

• att du är mån om att upprätthålla en god kvalitet i ditt arbete samt kan sätta dig in i nya situationer
• du är strukturerad, kommunikativ och diplomatisk samtidigt som du har egen integritet

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alice Karlsson, Alice.Karlsson@Bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Alice Karlsson
alice.karlsson@bemannia.se
0771-84 53 00

Jobbnummer
7142665

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: