Ekonomiassistent hos ledande leverantör mot processindustrin

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Partille
2018-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent hos ledande leverantör mot processindustrin" (publicerad 2018-05-18) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige

Har du god kompetens inom sedvanliga uppgifter på en ekonomiavdelning och framförallt hantering av kund- och leverantörsreskontra? Vill du få möjlighet att jobba hos ett bolag som är ledande leverantör till processindustrin? Läs mer om tjänsten som Ekonomiassistent!

Publiceringsdatum
2018-05-04

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta i ett team om två, där ni tillsammans ansvarar för ekonomifrågorna i verksamheten.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde innefattar framförallt hantering av kundreskontra och leverantörsreskontra, men även en del annat som förekommer på en ekonomiavdelning. Tillsammans med ansvarig redovisningsekonom kommer ni att hantera alla transaktioner fram till färdigt bokslut varpå du även kan komma att vara delaktig i avstämningar, deklarationer och momsfrågor.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi alternativt likvärda arbetslivserfarenheter. Du har minst ett par års erfarenhet av att självständigt arbeta med kund- och/eller leverantörsreskontra och är en person som känner stort engagemang och vill vara delaktig i att driva bolagets arbete mot en effektiv och korrekt redovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Navision som affärssystem och/eller Cognos som inrapporteringssystem. Engelska och svenska språket hanterar du obehindrat i tal såväl som skrift.

Som person har du lätt för att samarbeta med andra och är en social person som bidrar till en god trivsel på arbetsplatsen. Du har en positiv inställning, är noggrann i ditt arbetssätt och är inte rädd för förändringar. Du är också en person som är engagerad och har hög integritet.

Viktigt för tjänsten är:
• Mycket god erfarenhet av att arbeta med kund- och/eller leverantörsreskontra
• Högt meriterande med kunskap i Navision och/eller Cognos
• Att du behärskar svenska och engelska språket i tal såväl som skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som Ekonomiassistent är initialt ett konsultuppdrag och för rätt person kommer det leda till en anställning hos vårt kundföretag. Tjänsten skall tillsättas omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har omgående start och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Caroline Carlsson via 031-725 45 39.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, Ekonom, Ekonomiansvarig, Kundreskontra, Leverantörsreskontra, Partille, Göteborg, Navision, Cognos, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4124804

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: