Ekonomiassistent hos Hapag-Lloyd (Sweden) AB
Hapag-Lloyd (sweden) AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hapag-Lloyd (sweden) AB i Göteborg Huvuduppgifter och ansvar:
• Ansvarig för leverantörsreskontran
• Hantering av leverantörsfakturor och överföring av dem till vår OCR-process, som delvis hanteras av vårt globala servicecenter i Indien
• Granska och säkerställa snabb hantering av fakturor i samarbete med vårt globala servicecenter i Indien
• Analysera processen och föreslå förändringar för att öka effektiviteten
• Ge support till kundreskontraansvarig vid behov
• Hantering av inkommande betalningar och utskick av krav till våra kunder
• Hantering av kreditgränser i enlighet med interna regler och riktlinjer
För att lyckas i denna roll måste du vilja kommunicera och interagera med andra. Både med externa leverantörer och kunder, såväl som internt med kollegor på kontoret eller andra Hapag-Lloyd-kontor runt om i världen. Du måste vara leverantör- och kundfokuserad och alltid ge det lilla extra utan att äventyra interna policies eller juridiska krav. I den här rollen kommer du också att interagera med danska leverantörer och kunder, så om du förstår / pratar danska är det en fördel men inte en nödvändighet för rollen.
Som person måste du ha en positiv och professionell attityd. Du måste vara proaktiv i hur du tar dig an dina uppgifter och du måste ha ett analytiskt tankesätt. När du ser utrymme för förbättringar får du inte vara rädd för att ta initiativ till att förbättra situationen. Du måste vara flexibel och du måste vara lösningsorienterad. För att lyckas måste du ha ett öga för detaljer, var tålmodig och inte ge upp förrän du har nått ditt mål.
Vi letar efter någon med en examen inom områdena Business, Finance eller liknande. Du måste ha bra IT-färdigheter, särskilt inom Excel. Om du har erfarenhet av att arbeta i SAP så kommer detta att ses som en merit. Erfarenhet från ett liknande arbetsområde är en fördel, men viktigast är att du har rätt attityd och viljan att driva förändringar.
Du måste tala och skriva flytande Svenska. Engelska är det språk som används i kommunikationen inom den globala organisationen, så du måste även ha en hög nivå på engelska i både tal och skrift.
Hapag-Lloyd är ett ledande globalt linjerederi med en av världens största och modernaste flottor på mer än 200 fartyg. I över 165 år har Hapag-Lloyd levererat högsta kvalitet när det kommer till service, tillförlitlighet och produktivitet. Vi bryr oss om våra anställdas hälsa och säkerhet och vi hjälper till att skydda miljön. Vi når våra affärsmål genom fokus på teamarbete, strukturerade processer och kontinuerlig utveckling av våra anställda.
Vårt kontor i Göteborg ansvarar för all verksamhet för Hapag-Lloyd i Sverige, vår kärnmarknad i Skandinavien. Här ingår all försäljning, kundservice och hantering av fartyg, containrar och landtransporter. Göteborgskontoret fungerar också som huvudkontor för Area Nordic, som också täcker marknaderna i Danmark och Norge. Om det här låter som en plats där du vill arbeta och du uppfyller kraven för rollen ser vi fram emot att få din ansökan!
Publiceringsdatum2018-08-21Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-02
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent
KontaktPetra Bernander
petra.bernander@hlag.comSibylla Staats 031-3378273
FöretagHAPAG-LLOYD (SWEDEN) AB
AdressHAPAG-LLOYD (SWEDEN) AB
Box 213
40123 GÖTEBORG
KontorsadressMarieholmsgatan 1
Jobbnummer 4301349
Observera att sista ansökningsdag har passerat.