Ekonomiassistent för uthyrning till kund

Adecco Sweden AB, Umeå / Ekonomiassistentjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Umeå i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige

Adecco är världens största aktör inom bemanning och rekrytering med över 6 000 kontor i 71 länder. I Sverige har Adecco över 50 kontor spridda från Haparanda i norr till Malmö i söder. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag, som har konsulter inom de flesta olika branscher.

Konsulterna på Adecco i Umeå är ett härligt gäng, med specialkompetens inom sina olika områden. Vill du vara delaktig i gemenskapen, kan du förvänta dig spännande utmaningar med den trygghet och de förmåner som en anställning på Adecco innebär. Vi är ett friskvårdsinriktat företag, där det för oss är viktigt med god hälsa och träning som leder till goda arbetsinsatser och hög arbetsglädje.

Adecco söker nu en ekonomiassistent till ett uppdrag hos en utav våra kunder. Uppdraget är en inhyrning. Kunden rekryterar personal till denna tjänst internt men om du gör ett bra jobb och ni trivs med varandra finns möjlighet till anställning direkt hos kunden.

Publiceringsdatum
2012-04-20

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar ett ansvar för kundreskontran samt bevakning av kundsaldon. Du kommer att vara delaktig vid kreditgivning och arbeta med viss inkassohantering. I arbetet kommer du att ha kontakt med externa kunder och internt med personalen. Du kommer även att arbeta med bokslut.

Vem söker vi?
Vi söker dig som minst har en ekonomisk gymnasieutbildning med fokus på kundreskontra samt minst 3-5 års erfarenhet från denna typ av arbetsuppgifter.
Vi ser att du har erfarenhet från kundreskontra där du har utfört analyser och utredningar utifrån ett ekonomiskt perspektiv samt erfarenhet från att utföra sammanställningar och utredningar.
Det är meriterande om du har erfarenhet från hantering av krav och inkassohantering. Det är även meriterande med högskola/universitetsutbildning.
Som person har du mod och initiativförmåga samt noggrannhet, ordning och reda. Du ska vara van att jobba självständigt och ta eget ansvar. Mycket god samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga är nödvändigt.

Intresserad?
Om annonsen fångat ditt intresse är du välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande. Tillsättning så snart som möjligt.

Kontakt
Vid frågor kring tjänsten kontakta Konsultchef Jeanette Andersson tfn: 090 200 42 00.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tfn: 08-598 980 10.

Så ansöker du
Ansök via vår CV-databas www.adecco.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Jeanette Andersson, Konsultchef, 090 200 42 00

Företag
Adecco Sweden AB, Umeå

Adress
Adecco Sweden AB, Umeå
Kungsgatan 56
90326 UMEÅ

Kontorsadress
Kungsgatan 56

Jobbnummer
1220245

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Umeå

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Umeå: