Ekonomiassistent för uppdrag hos statlig myndighet
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nu söker vi en Ekonomiassistent som är redo för nya utmaningar och är tillgänglig omgående. För dig med minst ett års erfarenhet som Ekonomiassistent finns nu möjligheten att fortsätta utvecklas hos en statlig myndighet, centralt belägen i Stockholm.
Här får du vara del i en spännande verksamhet som b.la bidrar till att stärka demokratin och ökar transparensen inom staten för att bygga en hållbar framtid.
Om Myndigheten:
Myndigheten har en varierad verksamhet med drygt 30 olika regeringsuppdrag och förvaltar ca170 miljarder kronor.
Du kommer att arbeta på avdelning för kapitalförvaltning som förvaltar kapital och utför ekonomiadministrativa tjänster åt ca 400 stiftelser och fonder inom det statliga och kyrkliga området. Avdelningen har i dagsläget ca 40 medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Kontrollera och registrera utbetalningar i form av rekvisitioner och leverantörsbetalningar
• Registrera nya leverantörer
• Kontroll av attestbehörigheter
• Konteringar i huvudbok
• Bank- och betalningsavstämningar
• Arbetsuppgifter kopplade till årsbokslut som tex kvalitetsgranskning av årsredovisningar
• Övriga förekommande uppgifter inom redovisningsenheten.
Kapitalförvaltningens enhet för redovisning har i dag fem medarbetare som ansvarar för löpande redovisning för ca 300 stiftelser/fonder. Under en period framöver i samband med bokslut behöver enheten förstärkas med en ekonomiassistent.
Uppdraget är på heltid och ska genomföras vid myndighetens aktivitetsbaserade lokaler i centrala Stockholm. Det kan finnas viss möjlighet till distansarbete.
Krav för tjänsten
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Viktigt för tjänsten
Du behöver kunna arbeta både i team men också självständigt. Du har ett systematiskt arbetssätt, är noggrann, flexibel och är inte heller fämmande för att arbeta med manuellt rutinarbete. Då arbetsbelastningen periodvis kan vara hög bör du också vara stresstålig med förmåga att arbeta effektivt för att hålla deadlines.
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Uppdraget beräknas pågå i 6 månader med möjlighet till förlängning i upp till ytterligare 6 månader.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande med sista ansökningsdatum 17 oktober.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco växel 010 - 173 73 00 eller
anki.arnquist@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!
Ekonomiassistent, Ekonom, Redovisning, Statlig sektor, Myndighet, Adecco
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-43362".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt National recruiter
Anki Arnquist
Jobbnummer 8172118
Observera att sista ansökningsdag har passerat.