Ekonomiassistent för uppdrag hos Kammarkollegiet

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker vi en Ekonomiassistent till vår uthyrningsverksamhet som är redo för nya utmaningar. Är du tillgänglig omgående och har minst ett års erfarenhet som Ekonomiassistent, finns nu möjligheten att fortsätta utvecklas hos Kammarkollegiet i Stockholm.

Kammarkollegiet är en expertmyndighet med ca 340 anställda i Stockholm och Karlstad samt mer än 35 uppdrag från regeringen. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, inköpscentral och juridikbyrå för statsförvaltningen.
Här finns även Allmänna arvsfonden som bildades 1928 och som sedan starten har bidragit till att driva samhällsutvecklingen framåt för barn, ungdomar och personer med funktionsnedsättning. Sedan den 1 juli 2021 ingår även äldre personer i fondens målgrupper.

Myndigheten Arvsfondsdelegationen har som uppgift att fördela stöd ur fonden, följa upp arvsfondsprojekt samt informera om fondens ändamål och fondmedlens användningsområde. Fonden förvaltas av Kammarkollegiet, som också ansvarar för avvecklingen av dödsbon i de fall Allmänna arvsfonden är arvinge. Kammarkollegiet är även den myndighet som ansvarar för kanslistödet, det vill säga utför administrativa och handläggande uppgifter, inklusive kommunikationstjänster åt Arvsfondsdelegationen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Arbete med löpande redovisning och bokföring
• Arbete med huvudbokföring
• Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• Kontering
• Kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
• Arbete med leverantör- och kundreskontra
• Delta i bokslutsarbete
• Besvara förfrågningar om in- och utbetalningar.

Uppdraget är på heltid och ska genomföras i Kammarkollegiets aktivitetsbaserade lokaler på Slottsbacken 6, i Stockholm. Det finns viss möjlighet till distansarbete.

Planerat startdatum för uppdraget är den 1 februari och beräknas pågå under sju månader.
Därefter finns möjlighet till ytterligare förlängning.

Krav för tjänsten
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Meriterande för tjänsten:
• Minst 1 års erfarenhet av arbete i Platina och arbete med redovisningsprocesser

• Minst 1års erfarenhet av att ha administrerat ärenden kopplat till gravrättsinnehav med erfarenheter av att teckna avral om gravskötsel för arvsfonden, administrera fakturahantering av gravsten och/eller inskription samt utreda frågor om gravrättsinnehav.

• Minst 1 års erfarenhet av arbete med att granska redovisningar av avvecklade dödsbon med erfarenheter av att granska inkommande redovisningshandlingar från sysslomän, förbereda redovisningsärenden för seniora ekonomer, föreslå handläggningsåtgärder, ansöka om jämkning och återbetalning av preliminär skat samt begära omprövning av samt överklaga Skatteverkets beslut angående skattskyldighet för dödsbo

• Minst 1 års erfarenhet av arbete i offentlig sektor. Med offentlig sektor avses statliga och kommunala myndigheter, landsting och regioner, statliga affärsverk eller sammanslutningar av de nämnda.

Viktigt för tjänsten
Du behöver kunna arbeta både i team men också självständigt. Du har ett systematiskt arbetssätt, är noggrann, flexibel och är inte heller främmande för att arbeta med manuellt rutinarbete. Då arbetsbelastningen periodvis kan vara hög bör du också vara stresstålig med förmåga att arbeta effektivt för att hålla deadlines.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande med sista ansökningsdatum den 25 januari.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco växel 010 - 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!

För mer information om Kammarkollegiet se www.kammarkollegiet.se.

Ekonomiassistent, Ekonom, Redovisning, Statlig sektor, Myndighet, Arvsfonden, Platina, Offentlig sektor, Stockholm, Adecco

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-44377".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
National recruiter
Anki Arnquist

Jobbnummer
8397057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: