Ekonomiassistent för långt uppdrag i Hammarby
Arena Personal Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent för långt uppdrag i Hammarby" (publicerad 2016-02-05) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-02-05Om tjänstenTill vår kund söker vi en noggrann, erfaren och positiv ekonomiassistent. Vår kund har sitt kontor i ljusa och moderna lokaler i Hammarby sjöstad. Detta är en tjänst på heltid som kommer starta 1 april och pågå under fem månader, med chans till förlängning eller överrekrytering för rätt person.
Rollen som ekonomiassistent kan riktas mot kund- eller leverantörsreskontra utifrån din bakgrund. En viktig arbetsuppgift kommer innefatta avstämningar, vilket innebär att du behöver ha en god förståelse för flödet inom bokföring och redovisning.
Som ekonomiassistent kommer du exempelvis arbeta med följande uppgifter:
• Kontakt med kunder och leverantörer
• Fakturering och kontering
• Kreditbedömningar
• Registrering av inbetalningar
• Leverantörsbetalningar
• Utredningar och avstämningar
• Hantera krav, inkasso och dröjsmålsränta
• Löpande interna kontakter, t.ex. med försäljningsavdelningar
• I övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter inom området
ProfilVi söker dig som har:
• Minst gymnasieutbildning med ekonomiinriktning
• Eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom redovisning är önskevärt
• Minst ett års erfarenhet av kundreskontra/leverantörsreskontra
• God telefonvana
• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av Visma
• Behärskar du även Baltzar är det meriterande
• Bekväm att använda engelska i såväl tal som skrift
• Möjlighet att tillträda ett nytt jobb 1 april
Övriga önskvärda kvalifikationer:
• Ansvarstagande, noggrann och strukturerad
• Fallenhet samt intresse för siffror
• Positiv, driven och serviceinriktad
• Vana av samt trivs med kundkontakt
• Tycker om utmaningar och förändringar
• Vana av att arbeta inom tidsplaner
• Förmåga att se såväl helhet som detaljer
Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.
Vi erbjuder
Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Du får viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Arena Personal har drygt 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 konsulter verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.
Så ansöker duTre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3002
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabelle Lilja
FöretagArena Personal Sverige AB
AdressArena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2655742
Observera att sista ansökningsdag har passerat.