Ekonomiassistent för konsultuppdrag i Västerås

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Västerås, Eskilstuna, Enköping, Köping, Sala eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-02-11

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer de huvudsakliga arbetsuppgifterna att omfatta leverantörsfakturahanteringen och allt vad det innebär. Felsökning av fakturor och matchning mot inköpsordrar förekommer i det dagliga arbetet och det är viktigt att du trivs med den typen av detektivarbete som detta kan innebära. Du kommer att ha stora kontaktytor både internt och externt.

Du kommer att :
• Vara ansvarig för leverantörsreskontraprocessen.
• Vara behjälplig i avstämningar.
• Hantera fakturor och därmed sammanhängande arbetsuppgifter.
• Vara delaktig i arbetet att förenkla processen för leverantörsreskontra.
• Övriga ad hoc uppgifter på redovisningsavdelningen.
Kunden har en samarbetspartner som scannar in alla fakturor i Basware, som är deras fakturasystem. Behovet finns på halvtid,
50 %, from 1 mars - 30 sep 2016.

Vem är du?
För denna roll krävs det att du har:
• Minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbete inom reskontra.
• Relevant utbildning inom ekonomi från högskola / yrkeshögskola.
• Erfarenhet i SAP och/eller Basware är meriterande.
• Goda excel-kunskaper
• Prestigelös, ansvarsfull, ordningssam och strukturerad.
• Bra på att samarbeta och kommunicera.
• Flytande i svenska och engelska.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Maria Örnsberg, 021-15 12 02 eller maria.ornsberg@se.experis.com

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
50% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Örnsberg 021-151202

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2665337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: