Ekonomiassistent/Ekonomikonsult till internationellt bolag

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

SW söker för kunds räkning en driven och analytisk Ekonomiassistent/Ekonomikonsult till leverantörsreskontra på internationellt bolag med kontor i Hammarby Sjöstad. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 3månader med start omgående. Tjänsten är på heltid.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent/Ekonomikonsult kommer du arbeta med att kartlägga företagets account payable-rutin. Detta innebär att du skapar förståelse samt kommer med förbättringsförslag gällande kundens leverantörsreskontraprocess från ax till limpa: ankomst, scanning, kontering, godkännande och betalning.

Det här är tjänsten för dig som har en god förståelse för leverantörsreskontra och vill bidra med dina goda kunskaper och trevliga sätt på internationellt bolag med kontor i Hammarby Sjöstad!

Lämplig bakgrund
Du har studentexamen från gymnasiet där du läst ekonomisk inriktning. Vi söker dig som har arbetat minst 3 år som Ekonomiassistent. Huvudsaken för tjänsten är att du har en utmärkt ekonomisk förståelse och i synnerhet kan leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat i SAP sedan tidigare. Du är systemvan samt lättlärd i ekonomi/affärsystem. Du är datavan och goda kunskaper i Officepaketet. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift, detta eftersom engelska är koncernspråk.

Som person är du driven och fungerar utmärkt i en föränderlig arbetsmiljö med kollegor i blandade åldrar. Du är givetvis ansvarstagande samt har ett strukturerat arbetsätt. Du är en person som har lätt för att få kontakt med och samarbeta med kollegor samtidigt som du fungerar utmärkt i självständigt arbete.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden är på 3månader med start omgående. Tjänsten är på heltid och arbetstiden förläggs på kontorstider.  Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Publiceringsdatum
2015-03-25

Arbetstider och omfattning
Kontorstider 3månader med start omgående

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Simon Jordal +46 84075568

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20 Box 7420

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2220961

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: