Ekonomiassistent / Billing & Payment Specialist

eWork Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Group AB i Stockholm, Västerås, Linköping, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad social person med bred erfarenhet av reskontraarbete? Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i en roll med många intressenter? Då kan du vara den vi söker!
Ework Group är en marknadsledande oberoende konsultleverantör verksam i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Polen. Vi skapar framgångsrika samarbeten genom att koppla samman konsulter och kunder i partnerskap. Genom en bred portfölj av tjänster och produktlösningar gör vi konsulter tillgängliga för företag, samt uppdrag tillgängliga för konsulter, för att bidra till en mer dynamisk, välfungerande och framtidssäkrad talangförsörjning. Vi har ramavtal med över 170 ledande företag i de flesta branscher och hanterar idag mer än 13 500 konsulter ute på uppdrag.
Rollen Billing and Payment Specialist
Teamet Billing and Payment sitter både i Stockholm och i Polen och består av totalt 15 kollegor. Du rapporterar till Billing and Payment Manager och har stöttning av två teamleads i det dagliga arbetet.
Billing and Payment ansvarar för både Kund och Leverantörsreskontra för samtliga bolag inom Ework Group AB.
I rollen ingår bl.a. inbetalningar, fakturering, ärendehantering och att stötta övriga funktioner inom bolaget med expertis inom reskontra.
Är det dig vi söker?
I rollen som Billing and Payment Specialist är det viktigt att du är förändringsbenägen, har ett starkt servicetänk och en hög noggrannhet. Du behöver vara ansvarstagande, självgående och du har ett strukturerat arbetssätt där du motiveras av att nå dina egna, teamets och bolagets mål.
Du arbetar tätt tillsammans med övriga team och kollegor och därav är god samarbetsförmåga av största vikt. Du har en god kommunikativ förmåga och har en förmåga av att hantera kunder och leverantörer på ett professionellt sätt.
I teamet jobbar vi nära tillsammans med en bra sammanhållning. För oss är det viktigt att ha kul och trivas bra ihop, därför organiserar vi gärna aktiviteter både på och utanför jobbet.

Publiceringsdatum
2023-02-16

Kvalifikationer
du har några års erfarenhet av både Kund- och Leverantörsreskontra.
du uttrycker dig väl i tal och skrift, på svenska såväl som engelska.

Det är meriterande om du har...
arbetat i en serviceroll där du supporterat kunder (B2B)
arbetat på ett bolag som haft self-billing implementerat
erfarenhet av arbete i Agresso ERP och SuperOffice
eftergymnasial ekonomiutbildning
kunskaper i andra nordiska språk

Övrig information
Ansökan: Urval sker löpande men skicka in din ansökan senast 12 mars.
Placering: Vasagatan i centrala Stockholm.
Anställningsform: Detta är ett vikariat med start i maj enligt överenskommelse. Anställningen kommer att löpa fram till 31 december 2023 med god möjlighet till förlängning.
Omfattning: Heltid med möjlighet till flex och delvis hemarbete
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ework Group AB (org.nr 556587-8708)
Vasagatan 16 (visa karta)
111 20  STOCKHOLM

Jobbnummer
7454061

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Group AB: