Ekonomiassistent/Backoffice-medarbetare till Berlitz Nordic

Berlitz International Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2023-03-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent/Backoffice-medarbetare till Berlitz Nordic" (publicerad 2023-03-21) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Berlitz International Sweden AB i Stockholm, Södertälje, Uppsala, Eskilstuna, Norrköping eller i hela Sverige

Ekonomiassistent/Backoffice-medarbetare till Berlitz Nordic

Vi söker dig som vill utvecklas i en internationell miljö. Vi tror att du har en avslutat/pågående utbildning inom ekonomi och vill utvecklas inom redovisning. Start snarast möjligt. Vi erbjuder flexibla arbetstider och möjlighet att jobba på distans (20%).

Publiceringsdatum
2023-03-16

Om tjänsten
Berlitz söker en ekonomiassistent/backoffice-medarbetare till svenskt huvudkontor i Stockholm. Företaget expanderar och är därför i behov av förstärkning. Vi sitter i centralt belägna lokaler vid T-Centralen.

Berlitz Corporation är verksamt i Sverige sedan 1931 och är ett världsledande företag inom språk och kommunikation. Vi erbjuder en internationell, professionell och dynamisk arbetsplats. Berlitz grundades 1878 och har över 550 språkcenter i 70 länder. Läs gärna mer om oss på www.berlitz.se.

Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten kommer du att stötta upp och arbeta brett och internationellt inom ekonomi och administration. Till arbetsuppgifterna hör fakturering, inbetalningsregistrering, löpande bokföring, lagerhantering och ansvar för materialutskick. Du kommer till exempel att:

• Ansvara för leverantörs- och kundreskontra
• Arbeta med löpande bokföring
• Arbeta med kontoavstämningar
• Ansvara för lagerhantering
• Ansvara för beställning och utskick av material
• Löpande ha kontakt med övriga verksamheter

Tjänsten passar dig som vill varva arbetsuppgifter inom ekonomi och backoffice samt få en bättre förståelse för det ekonomiska flödet och samverkan mellan länder och inom koncernen. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och har ett stort engagemang för det du tar dig an.

Vi söker dig med

• Relevant gymnasie-/eftergymnasialutbildning inom ekonomi
• Tidigare erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra
• God systemvana
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du är driven och nyfiken att lära dig nya saker. Som person är du noggrann, ansvarsfull och strukturerad. Vidare är du kommunikativ och en teamplayer som tycker om att samarbeta med andra människor. Vi ser även att du har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du tycker även om att ta egna initiativ och är samtidigt prestigelös och kan stötta där behov finns. Har du tidigare arbetat med Visma.net Financials och Office365 är det meriterande.

ÖVRIG INFORMATION

• Start: enligt överenskommelse
• Omfattning: heltid
• Placering: Stockholm

För ytterligare information kontakta accounting@berlitz.se

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Berlitz International Sweden AB (org.nr 556030-4122)

Jobbnummer
7556385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Berlitz International Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Berlitz International Sweden AB: