Ekonomiassistent/Backoffice till ett framgångsrikt bolag i Solna
Workency / Ekonomiassistentjobb / Solna
2018-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent/Backoffice till ett framgångsrikt bolag i Solna" (publicerad 2019-01-25) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Workency i Solna,
Stockholm,
Malmö eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2018-12-20Om företagetWorkency söker för en kunds räkning en positiv,social, ochnoggrannEkonomiassistent.
Arbetsbeskrivning Ekonomiassistent/Backoffice:
Du kommer att jobba i vår Backofficegrupp med 4 personer bestående av Ekonomiansvarig, Ekonomiassistent, Säljadministratör och Serviceadministratör.
Irollen som ekonomiassistent hos oss kommer du att ha en bred roll innefattande många av Backoffice och ekonomiarbetets olika delar. Du kommer till exempel att ansvara för bolagets utgående fakturor, inkommande fakturor och attestflödet.
Avdelningen är uppbyggd för att kunna avlasta varandra vid toppar och dalar så du får inte vara rädd för att ta i lite extra och gå utanför din trygghetszon.
Arbetet sker i Officeprogrammen samt våra program Winserv och Visma Administration.
Dagliga arbetsuppgifter
Leverantörsreskontra
Kontering
Kundreskontra
Fakturering
Kundavtalshantering
Orderregistrering
Controllerfunktion av ordrar
Kundkontakt över telefon och mail
Allmänna kontorsgöromål
På gruppen ligger även ansvaret för att vara backupp för de övriga tjänsterna på backoffice vid hög belastning, ledigheter och sjukdom samt ta emot leveranser och besökare
KvalifikationerDu ska ha goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med datorer och har erfarenhet av registrering, fakturering eller liknande.
Du ska var social, noggrann, tycka om siffror och trivas att arbeta i ett högt tempo.
Excel kunskaper är extra meriterande.
Dina personliga egenskaperDu ska ha fullständig gymnasial utbildning och behärska svenska och engelska flytande i så väl tal som skrift. Som person bör du vara ansvarstagande och serviceinriktad. Du ska ha ett helhetstänk som gör att du lätt ser vad som bör göras och på vilket sätt det ska göras. Stresstålighet och flexibilitet är mycket viktigt att du besitter.
Telefonvana är meriterande men inget krav, viktigast är att du gillar administration och trivs med att ha ordning och reda omkring dig.
Nånting som vi kollar extramycket på är att du ska utstråla energi och glädje eftersom du kommer att ha kontakt med kunder.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHabib Touma
habib.touma@workency.se 076-325 26 66
FöretagWorkency
AdressWorkency
Instrumentvägen 45
12653 Hägersten
KontorsadressInstrumentvägen 45, Hägersten
Jobbnummer 4523481
Observera att sista ansökningsdag har passerat.