Ekonomiassistent/Administratör till Soprema AB

Dreamwork Scandinavia AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

<b>Om tjänsten</b>
Vi söker en Ekonomiassistent/Administratör till Sopremas huvudkontor i Sverige. Huvudkontoret ligger i Helsingborg sedan 1,5 år tillbaka och rymmer också Sopremas huvudlager. Från det svenska bolaget sker försäljning även till övriga nordiska länder.

I din roll som Ekonomiassistent/administratör kommer du att arbeta med:
• Leverantörsreskontra
• In- och utbetalningar
• Uppdatering av artikeldatabas
• Matchning av fakturor - både kund och leverantör
• Order/fakturering gällande försäljningen till Norge
• Garanti- och reklamationshantering
• I övrigt förekommande administrativa uppgifter såsom exempelvis hotellbokningar
• Växeltelefon - de flesta samtalen går dock till respektive kollegas direktnummer


Om verksamheten
SOPREMA grundades 1908 och har vuxit från att vara ett litet familjeföretag till att bli expert inom tätskikts- och isoleringssystem, och numera finns vi och våra produkter över hela världen.

Bakom vår världsomspännande framgång ligger över hundra års samlade erfarenheter inom tätskiktsindustrin, förebyggande forskning och utveckling, och vårt förhållningssätt till att arbeta fram nya lösningar. På SOPREMAS forsknings- och utvecklingscentra pågår ständigt arbetet med att ta fram nya och innovativa lösningar och applikationer.

SOPREMA Group har för tillfället 7 187 anställda i 90 länder och vi har 59 producerande fabriker. Vi öppnade kontor i Sverige 2011. Huvudkontor och lager finns i Helsingborg och vi har också lager i Stockholm. Vi är 10 medarbetare.


Din profil
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra, matchning av fakturor och av in-/utbetalningar. Om du har erfarenhet av administrativt arbete i övrigt är det meriterande.

Som person är du noggrann och ansvarstagande och har förmåga att "se vad som behöver göras". Du är självgående, positiv och hjälpsam.

För att vara rätt för tjänsten har du erfarenhet av att arbeta i affärssystem och lätt för att lära dig nya. Vi ser gärna att du är en van användare av Excel - om inte är du nyfiken och beredd att lära dig.

Då Soprema ingår i en internationell koncern med moderbolag i Frankrike, är det viktigt att du är trygg, och känner dig bekväm, med att använda engelska i både tal och skrift. Har du dessutom kunskaper i franska är det meriterande.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjlig eftersom urvalsprocessen sker löpande. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Nisse, 042-17 66 13 alternativt malin.nissen@dreamwork.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-14

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 4559
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Nissen malin.nissen@dreamwork.se 042 - 17 66 13

Företag
Dreamwork Scandinavia AB

Adress
Dreamwork Scandinavia AB
Drottninggatan 1
25221 Helsingborg

Kontorsadress
Drottninggatan 1

Jobbnummer
4456799

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB: