Ekonomiassistent / administratör till skola i centrala Stockholm

Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Avanzera söker nu en ekonomiassistent / administratör till ett uppdrag hos vår kund, med start omgående. Vår kund är en skola och erbjuder dig en intressant och bred roll i en spännande och dynamisk verksamhet där du får vara med och utveckla samt bidra till organisationens framgång.

Din arbetsplats kommer att vara på kontoret belägen i centrala Stockholm tillsammans med 5 andra kollegor fördelade på olika avdelningar. Tjänsten är en heltidsanställning, som konsult.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.

Publiceringsdatum
2020-10-08

Dina arbetsuppgifter
I din roll som administratör/ekonomiassistent kommer du ha en bred och rolig roll. Du kommer bland annat att arbeta med:

• Ekonomihantering så som: Löpande bokföring och hantering av fakturering och betalningar. Tillse att deklarationer och liknande lämnas i tid.

• Administration så som: Uppdatera klasslistor, löpande kontakt och rapportering till CSN samt SC. Hjälpa och svara på frågor från studenter kring studiemedelsansökningar. Skicka och tillverka olika typer av avtal, diplom och intyg. Hantera närvarokontroll samt svara på ansökningar och enklare frågor till info-adressen samt hantera frågor via telefon.

Bakgrund
Vi söker dig som har några års erfarenhet av administration och ekonomi, gärna i liknande roller som ovan. Du har koll på debet och kredit och har tidigare arbetat med enklare ekonomisysslor som kund- eller leverantörsreskontra alt. Fakturering. Du är en god administratör och gillar att vara spindeln i nätet. Som person är du ödmjuk, självgående, ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Du är prestigelös och har öga för detaljer. Vidare tycker du om att arbeta i team och sprider gärna positiv energi omkring dig. Du bör kunna hantera Officepaketet väl. Har du tidigare arbetat i Fortnox är det meriterande, men ej ett krav.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara ett par minuter, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Har du några frågor eller funderingar, kontakta ansvarig konsultchef Anna Kalzén, 0700-905 491.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avanzera AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1347".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Jobbnummer
5392546

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: