Ekonomiassistent/administratör för långsiktigt halvtidsuppdrag p

Arena Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arena Personal AB

Publiceringsdatum
2011-11-25

Om företaget
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent/administratör som vill arbeta halvtid och kan tillträda vid årsskiftet. Vår kund är ett mindre bolag inom förlagsbranschen som sitter i trevliga lokaler på Östermalm i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
Detta är en varierande roll där du kommer att arbeta med enklare ekonomiuppgifter, men även en hel del administration förekommer.
Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innebära:
• Att se till så att det är fräscht på kontoret och se vad som behöver göras
• Ordna fika, frukt, lunch och blommor
• Registrering och kontering av leverantörsfakturor
• Göra enklare avstämningar
• Sköta enklare löpande bokföring
• Administrera kvittohantering och reseräkningar genom kontering
• Assistera ekonomichef med enklare uppgifter
• Bära böcker när det kommer leveranser till kontoret
• Fixa kopiator vid behov eller ringa efter servicepersonal
• Svara i telefon och skicka paket
• Planera dagen mellan ekonomiuppgifter och övriga sysslor

Profil
Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom eller har förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt. Vidare är det viktigt att du har arbetat minst ett år med enklare ekonomiuppgifter och behärskar löpande bokföring. Som person är du positiv, prestigelös och har en vilja att alltid vilja hjälpa till. Naturligtvis är du även en god administratör som värdesätter struktur och noggrannhet. Rätt person för uppdraget har utmärkt datorvana, behärskar Officepaketet väl och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något affärssystem.
Du kommer bli anställd av Arena Personal och jobba som konsult hos vår kund. Tjänsten ska tillträdas vid årsskiftet och eventuellt kan upplärning ske under mellandagarna. Detta är en halvtidstjänst på 21 timmar/3 arbetsdagar i veckan. Under maj och juni kommer det att vara en arbetstopp då antalet arbetstimmar kan bli något fler.
Låter detta intressant och har du den profil vi söker? I så fall är du varmt välkommen in med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Ange gärna i din ansökan när du kan tillträda en ny tjänst/uppsägningstid. Vi vill tipsa dig om att söka redan i dag då intervjuer sker löpande och vår ambition är att tillsätta tjänsten omgående. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Isabelle Lilja på 08-587 117 04.
Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Arena Personal startades 1994 och ägs av Norges Investor. Vi arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister. Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås och Sundsvall. Våra verksamhetsområden är Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj, Teknik, Industri, Lager, Bygg & Fastighet och Fordon.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-30
Ange följande referens när du ansöker: 258
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Lilja, 08-587 117 04

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Box 30117
10425 Stockholm

Jobbnummer
1089798

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: