Ekonomiassistent/administrativ assistent till stadsbyggnadskonto

Norrköpings kommun / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Det är mycket som händer i Norrköping just nu. Stenstaden innanför de trädplan­terade promenaderna förnyas och kompletteras med ny bebyggelse. Den inre hamnen omvandlas till en helt ny stadsdel. Industrilandskapet utvecklas med plats för mer kultur, kunskap och kreativitet.

Ostlänken ska byggas, vilket innebär att expansionstakten kommer att accelerera och föra med sig inte bara ett helt nytt resecentrum utan en helt ny stad.

Stadsbyggnadskontoret i Norrköpings kommun planerar för framtiden. Vi är omkring 100 medarbetare som arbetar med fysisk planering, mark- och exploatering och geo­grafisk information. Nu söker vi dig som vill vara med i den här spännande utvecklingen!

ARBETSBESKRIVNING

Som ekonomiassistent/administrativ assistent kommer du i första hand att vara ett stöd till exploateringsingenjörerna vid kommunens exploaterings­verksamhet och arbeta med exempelvis budgetering, kontering, uppföljning, avstämning och sammanställning. Du kommer också att arbeta med hyres­administration, fakturering samt övrigt administrativt och ekonomi­administrativt arbete.

Tjänsten är nyinrättad, vilket innebär att arbetsuppgifterna kan komma att förändras.

DIN PROFIL

Du har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt och som arbetsgivaren bedömer likvärdiga.

Du har erfarenhet av ekonomiarbete i privat eller offentlig verksamhet. Du behärskar Officepaketet, främst Excel, och är van vid att arbeta i administrativa datasystem. Du har också erfarenhet av arbete med hyresadministration och ekonomisk uppföljning av projekt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomiarbete i kommunal verksamhet och av Visma ekonomisystem. Det är dessutom meriterande om du har kunskap och erfarenhet av ekonomi och redovisning i investerings­projekt.

Som person är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt samt god analytisk och administrativ förmåga. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är stabil även i stressade situationer.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Pernilla Jonasson, process­ansvarig, 011-15 12 60 eller Elisabeth Hoffren, administrativ chef, 011-15 66 26.

Din ansökan vill vi ha senast 20 oktober.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-10-03

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping

Kontorsadress
601 81 Norrköping

Jobbnummer
3731034

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: