Ekonomiassistent

Jensen Education AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jensen Education AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

JENSEN education utvecklar, marknadsför och genomför utbildningar samt andra tjänster för arbetslivet. Verksamheten bedrivs i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala inom sju områden: Business school, yrkeshögskola, vuxenutbildning, gymnasium, grundskola, förskola och rehab. Företaget har cirka 6 500 elever (heltid), 330 heltidsanställda medarbetare samt 100-tals deltidsanställda lärare och utbildningskonsulter. Vi växer med 50 % årligen och omsättningen för 08/09 är 350 miljoner kronor. JENSEN educations egenutvecklade pedagogik â€?Träning för verklighetenâ€? genomsyrar all verksamhet. Företaget präglas av hög kvalitet, hög kundnöjdhet, hög personaltrivsel, snabb organisk tillväxt och stabil ekonomi.
Ekonomiassistent utöver det vanliga
JENSEN education söker en noggrann och resultatinriktad ekonomiassistent med ansvar för avstämning och löpande hantering av kund- och leverantörsreskontra.
Dina viktigaste uppgifter är att säkerställa ett korrekt intäktsflöde samt betalning av leverantörsfakturor. Du kommer att arbeta med daglig hantering och övervakning av digital leverantörsreskontra samt avstämning och uppföljning av intäkter. I ansvaret ingår även att utgöra en resurs och stöd för våra affärsområdens administratörer samt kontakt med våra leverantörer.
Vi erbjuder en dynamisk och spännande arbetsplats med stora karriär- och utvecklingsmöjligheter. Dina uppnådda mål och dina resultat ligger till grund för framtida ersättningar och förmåner. Placeringsort är Stockholm.
Lämplig erfarenhetsbakgrund
Du har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå och minst ett års praktisk erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt i Excel.
Du har god vana av digitala administrativa informations- och ekonomisystem. Erfarenhet av digital leverantörsfakturahantering i Baltzar är meriterande.
Lämpliga egenskaper
Du är noggrann och tycker om att arbeta administrativt.
Du tar ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar strukturerat och problemlösande.
Du trivs i en föränderlig miljö, har hög arbetskapacitet och kan hantera flera uppdrag samtidigt.
Genom god kommunikativ förmåga och social kompetens kan du agera både internt och externt.
Du har en hälsoinriktad livsstil.
Din ansökan
Ansökan skickas till rekrytering@jenseneducation.se . Märk din ansökan med â€?Ekonomiassistent utöver det vanliga". Ansökan ska innehålla ett aktuellt CV och ett personligt brev. Urval kommer att göras fortlöpande och därför vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 oktober. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Redovisningsansvarig Annica Estin på annica.estin@jenseneducation.se .
Läs mer på www.jenseneducation.se/jobb

Publiceringsdatum
2008-09-23

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning/heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-10-15
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@jenseneducation.se

Företag
Jensen Education AB

Adress
Jensen Education AB
Box 11124
10061 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarina Bangata 79

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-450 22 00
E-postadress: rekrytering@jenseneducation.se

Jobbnummer
317144

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jensen Education AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jensen Education AB: