Ekonomiassistent
Salems kommun, Kommunstyrelsens stab. / Ekonomiassistentjobb / Salem
2008-09-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2008-11-27) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems kommun, Kommunstyrelsens stab. i Salem Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100-talet. Som en av Stockholms läns minsta kommuner med drygt 15 000 invånare har vi fördelen av närheten till storstaden samtidigt som kommunen har familjevänliga bostäder i vacker natur. Bra tågförbindelse med Stockholms city och närheten till E4 gör att vi â€?ligger bra tillâ€?. Med tåg eller bil når man Stockholms city på c:a 30 minuter. Salems kommun tillämpar utökad flextid, friskvård på betald arbetstid, friskvårdspeng samt friskvårdskort.
Ekonomikontoret är en del av kommunstyrelsens administrativa förvaltning, där även stab, personalkontor och serviceavdelning ingår. Verksamheten omfattar ekonomiadministration, controlling och finansiering och utförs av tio medarbetare, varav fem arbetar inom redovisningsenheten.
Nu söker vi en ekonomiassistent till redovisningsenheten som ska ingå i den grupp som tillsammans ansvarar för leverantörsreskontran, kundreskontran och bokföringen. Din specialinriktning blir kundreskontran.
Dina arbetsuppgifter består av VA-kundreskontra:
• Testfakturering/rimlighetsbedömning av debiteringsunderlag samt efterföljande fakturering i skarp miljö.
• Uppläggning av nya kunder, nya anläggningar, ägarbyten, återbetalningar, annullering och utställande av nya fakturor efter nya mätarvärden o.s.v. Kontinuerlig kontakt med kunder samt VA-verkets driftspersonal.
• Inläsning av mätarvärden via självavläsningskort
• Hämtning av elektroniska bankgirobetalningar. Registrering av manuella inbetalningar. Skicka autogirouppdrag och lägga upp nya medgivanden.
• Efterbevakning av kundfordringar; skicka betalningspåminnelser och uppdragsbeställningar till inkassoföretag.
• Regelbunden avstämning av kundreskontra samt avräkningskonton för VA-reskontran. Avstämning och specifikation av nämnda balanskonton vid delår och årsbokslut.
• Övrig reskontra: Löpande reskontraarbete i mån av tid; registrera inbetalningar, registrera försäljningsordrar, diversefakturering, skicka påminnelser m.m.
Vi söker dig som har
• erfarenhet av reskontraarbete, helst kund
• erfarenhet av något av systemen Winvas (verksamhetssystem för VA-debitering) eller Agresso (ekonomisystem, övrig kundreskontra) är meriterande.
• gymnasieutbildning i ekonomi eller motsvarande
• IT-kunskaper motsvarande datakörkortet
• ordningssinne, siffersinne och kan ta egna initiativ
Publiceringsdatum2008-09-05Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Heltid 38,75 tim/veckan
ErsättningFast lön
Enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-09-19
Ansökan kan skickas till e-postadress:
receptionen@salem.seKontaktJan Lorichs, Ekonomichef, 08-532 598 14
Judy Stjerne, Samordningsansvarig, 08-532 598 68
Åsa Olsen, Personalhandläggare, 08-532 598 03
FöretagSalems kommun, Kommunstyrelsens stab.
AdressSalems kommun, Kommunstyrelsens stab.
Säby Torg 16
14480 RÖNNINGE
KontorsadressSäby Torg 16
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08 - 532 598 00
Jobbnummer 304208
Observera att sista ansökningsdag har passerat.