Ekonomiassistent

Linxens Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Ängelholm
2025-11-04


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linxens Sweden AB i Ängelholm

Linxens Sweden AB är ett ungt och modernt företag som utvecklar och tillverkar skräddarsydda lösningar inom tryck och stansning, med produkter som biosensorer och stick-to-skin wearables. Vi är en kreativ samarbetspartner som erbjuder kvalitet och innovativa lösningar. Vi ingår i en global koncern med cirka 3000 anställda, vilket ger oss en stabil och växande bas att stå på för framtiden.
Vi söker nu en Ekonomiassistent till vår site som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång. Tjänsten är placerad i Ängelholm, och du rapporterar till vår Ekonomichef lokalt och blir en viktig del av vårt utvecklingsarbete.

Publiceringsdatum
2025-11-04

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår främst:
Arbeta löpande med in- och utbetalningar av kund och leverantörsfakturor.
Ankomstregistrering & kontering av leverantörsfakturor i leverantörsskanningsystemet Dinumero, samt export/import till Visma Admin 2000.
Intrastatrapportering In- och Utförsel
Registrering av kundfakturor I Visma Admin 2000.
Arbeta löpande med betalningspåminnelser till kunder.
Behjälplig vid månadsbokslut med momsredovisningar, avstämningar och övriga liknande uppgifter.
Lönehantering, Utlägg och reseräkningar

Vid behov även HR relaterade ärenden ihopkopplat med anställningscykeln (Försäkringskassan, Pensioner, SCB, försäkringar mm)
Du kommer att arbeta inom flera administrativa system: - Visma - Agda - Dinumero
Vi söker dig som har:
Har utbildning inom ekonomi/redovisning eller motsvarande erfarenhet
Gärna 5 års erfarenhet med ovan arbetsuppgifter
Är bekväm med digitala verktyg och har lätt för att sätta dig in i nya system
Kan MS Officepaket, framför allt Excel.
Är strukturerad, självgående och noggrann i ditt arbete
Har erfarenhet inom HR admin och arbetat mot Försäkringskassan och andra statliga rapporteringsportaler. Gärna även jobbat med Workday som HR-system.

För att lyckas i rollen tror vi även att du är:
Självständig, initiativrik och ansvarstagande
Lyhörd och ödmjuk i mötet med kollegor och kunder
Strukturerad, kvalitetsfokuserad och administrativt intresserad
Teamorienterad med stark kundfokus
Flexibel och serviceinriktad, med en positiv attityd gentemot både kollegor och kunder.
Initiativtagande, med förmågan att föreslå förbättringar av processer och arbetssätt.

Vi erbjuder
En utvecklande roll i en framgångsrik och innovativ organisation.
Ett teamorienterat och stöttande arbetsklimat
Generöst friskvårdsbidrag
Fredagsfrukost varje vecka
Gratis parkering (tillgång till laddstolpe enligt avtal)

Så ansöker du
Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast. Sista dag för ansökan är 2025-11-23 men kan stängas tidigare. Ev frågor om tjänsten kan ni kontakta oss via mail på hr.sweden@linxens.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linxens Sweden AB (org.nr 556988-0254)
Brandsvigsgatan 11A (visa karta)
262 73  ÄNGELHOLM

Jobbnummer
9588379

Prenumerera på jobb från Linxens Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linxens Sweden AB: