Ekonomiassistent

Göteborgs kommun / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

Publiceringsdatum
2024-01-18

Arbetsuppgifter
Stadsfastighetsförvaltningen har ett brett förvaltningsuppdrag och en omsättning omkring 4 miljarder kronor. Ekonomiavdelningen är förvaltningens stödjande och styrande funktion inom kompetensområdet ekonomi och arbetar aktivt med att bidra till mer resurseffektiva processer. Avdelningen fördelas på två enheter efter kompetensområde:
Drift- och verksamhetsekonomi samt Investerings- och hyresekonomi. Tjänsten som vikarierande ekonomiassistent tillhör enheten drift- och verksamhetsekonomi.

Är du självgående, kommunikativ och har ett genuint intresse för ekonomi? Vi söker nu ett vikariat på cirka 1,5 år, heltid. Som vikarierande ekonomiassistent hos drift-och verksamhetsekonomi arbetar du huvudsakligen med:

• kund- och leverantörsreskontra
• intern- och extern fakturering
• förvaltningens fakturasystem Proceedo
• kontoavstämningar
• interna kontroller
• bokslutsarbete (månads-, delårs- och årsbokslut)
• stöd i ekonomifrågor för såväl den interna verksamheten som för externa motparter

Vårt uppdrag är också att stödja chefer och verksamhetsansvariga i ekonomifrågor och se till att säkerställa en hög kvalitet på redovisningen. Vi ser att du är en person som bidrar till enhetens uppdrag genom att aktivt arbeta för att kvalitetssäkra förvaltningens redovisning och interna kontroller.

Kvalifikationer
Vem söker vi?
För denna tjänst behöver du ha relevant utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande. Önskvärt om du har erfarenhet från arbete med kund- och leverantörsreskontra, gärna i kommunal förvaltning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Proceedo, Agresso, Xpand och Visma. Även du som är nyutexaminerad ekonom och har drivet och intresset för att arbeta på en ekonomiavdelning är välkommen att söka tjänsten, som ger en god grundkompetens för att därefter söka andra typer av ekonomitjänster.

Då du kommer att ha både interna och externa mailkontakter ser vi att du har ett professionellt förhållningssätt och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kommer att arbeta nära en kollega vilket ställer krav på en god och förtroendefull relation för ett lyckat nära samarbete. Uppdraget kräver att du har god organisatorisk förmåga. Du är samtidigt drivande, lösningsinriktad och ställer upp för teamet när så krävs. Du är lyhörd för verksamhetens behov och har förmåga att se vad som ska prioriteras. Hos oss arbetar vi med glädje och omtanke om varandra och hjälper till där det behövs. Det kan innebära att du behöver gå in och stötta en kollega i andra arbetsuppgifter vid behov. Vi har ett gott arbetsklimat och ser gärna att du tillsammans med oss fortsätter att bidra till den gemensamma arbetsglädjen. Hos oss vill vi att du utvecklas och mår bra på jobbet!

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C173635".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Stadsfastighetsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Mikael Axelsson
031-3650202

Jobbnummer
8401976

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: