Ekonomiassistent,
Stöten i Sälen AB / Redovisningsekonomjobb / Malung-Sälen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Malung-Sälen,
Vansbro,
Mora,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stöten i Sälen AB i Malung-Sälen Publiceringsdatum2022-11-15Dina arbetsuppgifterI rollen arbetar du främst med kundfakturaprocessen, leverantörsfakturaprocessen, avstämningar och i övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen såsom administration och ad-hoc uppgifter.
Du rapporterar direkt till Controller och kommer ingå i ett team om 4 personer som hanterar ca 15 bolag.
Arbetsuppgifterna innefattar följande:
• Kundreskontra inklusive ansvar tillsammans med Controller för processerna kring våra försystem, fakturering, påminnelsehantering, kontakt med kunder, registervård, samt avstämning
• Leverantörsreskontra inklusive ansvar tillsammans med Controller för processen försystem, distribution till ansvariga, godkännande och attestering, registervård, samt avstämning
• Inventeringsprocessen
• Myndighetsrapportering
• Redovisning av uthyrningsverksamhet för en del av de förmedlade logienheterna
• Hantering av RUT och ROT
• Avstämning vissa balans- och resultatkonton
• Ansvarig för energiförbrukning och uppföljning
• Delaktig i månads-, tertial-, och årsbokslut
• Assistera Controller i diverse administrativa göromål och ad-hoc uppgifter
ProfilDu har minimum en gymnasial utbildning, gärna pågående eller ambitioner om eftergymnasial utbildning på distans inom ekonomi. Du har arbetat några år inom området, gärna med redovisning, och vill utvecklas ytterligare i riktning ekonomi. Har du intresse för IT/systemstöd är det ett plus.
För rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, ansvarstagande, har lätt att lära nya saker och se förbättringspotential. Då vi jobbar inom turismbranschen är det även viktigt med goda kommunikativa egenskaper liksom känsla för service. För att trivas i rollen bör du ha lätt att skifta mellan olika uppgifter, kunna anta tilldelade ad-hoc uppgifter, följa direktiv och hålla deadlines. Som person är du hjälpsam, prestigelös, har en positiv attityd och levererar enligt uppsatta tids- och kvalitetsmål.
Du bör ha arbetat i Visma Business eller liknande och ha goda kunskaper i Office paketet, särdeles Excel. Erfarenhet av försystem såsom ärendehanteringssystem och bokningssystem, liksom ekonomistyrnings- och rapportsystem. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift, samt engelska och norska bra.
Du bör bo i närområdet och ha verksamhetskännedom om och vara intresserad av den alpina produkten.
Formalia
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 50%-75%, med 6 månaders provanställning och placering i Stöten. Ansökan behandlas löpande och tjänsten tillsätts då vi anser vi har rätt kandidat för tjänsten. Datum för tillträde är snarast. Då Stöten växer som destination, finns potential för utökning och förändring av tjänsten framgent.
För frågor om tjänsten kontakta Katrin Halvarsson, Controller,
katrin.halvarsson@stoten.se, tel: 072-6006331.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressStöten i Sälen AB
Granfjällsstöten
78067 Sälen
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Stöten i Sälen AB (org.nr 556603-9797)
Granfjällsstöten (
visa karta)
780 67 SÄLEN
Kontakt Controler
Katrin Halvarsson
katrin.halvarsson@stoten.se 0280-750 02, 072-600 63 31 Jobbnummer 7172199
Observera att sista ansökningsdag har passerat.