Ekonomiassistent
Arena Personal Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker nu, för kunds räkning, en ekonomiassistent. Uppdraget startar omgående och beräknas pågå i 3-6 månader. Du kommer vara anställd som konsult på Arena Personal, men arbetsplatsen ligger i Åkersberga.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av leverantörsreskontra och utbetalningar, fakturering, kundreskontra och inbetalningar, daglig bokföring av banktransaktioner, hantering av utlägg och löpande redovisning. Vid månadsbokslut hjälper du till med avskrivningar, periodiseringar och avstämningar. Gillar du att arbeta brett inom redovisningsområdet så kommer du att trivas i rollen. Kunden har många olika verksamheter och därmed flera system anpassade för specifika ändamål. Vårt affärssystem fungerar som nav för all redovisningsrelaterad data. Vi importerar/exporterar dagligen filer i affärssystemet och i dina arbetsuppgifter ingår att behandla de poster som hamnar i felunderhållet och behöver manuell hantering. Tidigare vana från andra system, grundläggande IT- kunskaper och lite nyfikenhet på vad digitalisering kan göra för redovisningsprocesserna är en fördel i arbetet. Som ekonomiassistent arbetar du även med vår ekonomisupport som tar emot frågor via telefon och mejl, där du svarar på inkommande frågor, hanterar offentliga förfrågningar och hjälper interna medarbetare med redovisningsfrågor och med användarsupport i Unit4. Därför är det viktigt att du trivs du med många kontakter, har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att du gillar att ge andra service. Vi samverkar med andra enheter och avdelningar, bland annat med upphandling- och inköpsenheten gällande inköp och leverantörer, med förvaltningarnas controllers kring redovisning och bokslut, och med HR och digitaliseringsavdelningen. Dessutom har vi löpande kontakt med våra systemleverantörer.
Tillsammans vill vi förbättra och utveckla våra redovisningsprocesser och arbetsmetoder vilket gör att ett proaktivt och förändringsbenäget förhållningssätt är en viktig personlig kompetens i den här rollen.
Vi söker dig som har:
• Arbetat som ekonomiassistent.
• Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller likvärdigt, gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning.
• Tidigare arbetat med leverantörsreskontra, kundreskontra, fakturering, löpande redovisning och avstämningar.
• Tidigare erfarenhet från roller som innehållit arbetsuppgifter såsom support, kundservice och liknande.
• Önskvärt är kunskaper i Unit4.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande.
Om Arena Personal
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i över 20 år. Vi har ett personligt engagemang och för oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:
• Marknadsmässig lön
• Personlig och stöttande konsultchef
• Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet
Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-03-25ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArena Personal Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arena Personal Sverige AB (org.nr 556606-1916),
https://arenapersonal.com/ Arbetsplats Arena personal
Kontakt Greta Kezelyte
greta.kezelyte@arenapersonal.com Jobbnummer 6476681
Observera att sista ansökningsdag har passerat.