Ekonomiassistent

Härjedalens kommun / Ekonomiassistentjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.







Ekonomiavdelningen tillhör Kommunledningsförvaltningen och består av nio medarbetare, tre av dessa är ekonomiassistenter.

Med anledning av intern rörlighet behöver vi nu ersätta en av våra assistenter.



Publiceringsdatum
2021-03-19

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent jobbar du med kommunens löpande redovisning som hantering av leverantör- och kundreskontra, dagbokföring samt som stöd till kommunens övriga förvaltningar. På avdelningen jobbar vi mer eller mindre tillsammans med de flesta arbetsuppgifter. Du kommer att bli ansvarig för leverantörsreskontran och huvudansvarig för fakturahanteringssystemet Proceedo men kommer även att få göra annan löpande redovisning som t.ex. dagbokföring. Arbetet i Proceedo innefattar även stöd i inköpsfrågor.

Vi jobbar i ekonomisystemet Visma Public Redovisning och Reskontra. Målet är att automatisera och effektivisera våra flöden i så stor utsträckning som möjligt för att skapa utrymme för att även jobba med uppföljning och säkerställa en god kvalitet på inkommande data.

Kvalifikationer
Du har som lägst gymnasial utbildning. Du har goda kunskaper i redovisning och bokföring och erfarenhet av att arbeta i ett modernt ekonomisystem. Eftergymnasial utbildning i redovisning är meriterande.

Arbetet ställer också krav på kunskaper i Office paketet framförallt Excel.

Dina personliga egenskaper
Du har god förmåga att arbeta självständigt och att samarbeta, du kommer att ingå i en liten organisation där samverkan är en förutsättning för att arbetet skall fungera. Vi jobbar som stöd till övriga förvaltningar vilket ställer krav på förmåga att kommunicera och ge service. Från tid till annan kan arbetsbelastningen vara hög vilket ställer krav på stresstålighet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett arbete där du får vara en del av ett
team som värderar samarbete högt och ger professionell service till övriga
förvaltningar. Du får också vara delaktig i att utveckla och effektivisera våra arbetssätt. Förutom i Sveg har kommunen kontor i Ytterhogdal, Hede och Funäsdalen från vilket arbetet i stor utsträckning kan utföras.

Kontaktinformation
Ola Regnander, 0680-161 77, ola.regnander@herjedalen.se

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

842 33 Sveg

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Härjedalens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4360494192".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Jobbnummer
5641859

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: