Ekonomiassistent

Msx International Ltd. England, Filial / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Msx International Ltd. England, Filial i Göteborg, Borås, Trollhättan, Malmö, Södertälje eller i hela Sverige

MSX International är en global branschledande leverantör av konsulttjänster och Business Process Outsourcing till fordonsindustrin med över 6000 medarbetare. I Norden är vi stolta över vårt team bestående av drygt 140 Ekonoexperter som levererar mätbara resultat med hög kvalitet. MSXI investerar kraftfullt inom digitalisering för att öka vårt försprång som den ledande aktören i att supportera fordonsindustrin i en föränderlig tid. Tack vare vårt fokus på utveckling och kvalitet, växer vi snabbt och har de flesta biltillverkarna som kunder. Ett exempel är Volvo Car Corporation som tilldelat oss utmärkelsen Volvo Quality Excellence (VQE) för vårt arbete som leverantör.



MSX i Norden växer och vi utökar vår ekonomiavdelning med en person. Miljön är dynamisk och denna i roll ges möjlighet att kombinera en nordisk arbetsplats men ändå vara en del i en större global organisation.

Som Ekonomiassistent kommer du vara en del i vårt ekonomiteam som idag består av en Ekonomichef, Ekonomiassistent samt en Controller. Du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi. Arbetet kommer att passa dig som är intresserad av att arbeta i en internationell och föränderlig miljö.


Publiceringsdatum
2020-04-14

Dina arbetsuppgifter
• Ansvar för leverantörsreskontra för våra nordiska länder.
• Löpande bokföring och kontoavstämningar.
• Delaktig i månadsstängning, rapportering och årsbokslut.
• Kostnadsallokering mellan de nordiska enheterna
• Momsavstämningar
• Reseräkningshantering för våra nordiska enheter.
• Administration kring tjänstebilar.

Vem är du?
Du är troligtvis gymnasieekonom eller har en YH-utbildning samt har ca 5 års erfarenhet från en bred ekonomiroll. Erfarenhet från tjänstebilshantering är meriterande.

Som person är du kommunikativ, lösningsorienterad, prestigelös, positiv och ansvarsfull. Du har ett ordningssinne och är mycket noggrann samt är analytisk. Det krävs att du kan uttrycka dig väl både på svenska och engelska i tal och skrift och känner dig bekväm att arbeta i Office-paketet, samt har erfarenhet av att ha arbetat i ett större affärssystem, gärna JD Edwards.

Placeringsort och omfattning:
Göteborg, kontoret ligger i Gamlestaden. Tjänsten är ny och kan eventuellt vara på deltid utefter önskemål.


Så ansöker du
Ansök med registrerat CV samt personligt brev via vår annons. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Besök gärna www.msxi.com för mer information.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Msx International Ltd. England, Filial

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Msx International Ltd. England, Filial (org.nr 516402-6832), http://www.msxi.com

Arbetsplats
MSX International Ltd

Jobbnummer
5188070

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Msx International Ltd. England, Filial

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Msx International Ltd. England, Filial: