Ekonomiassistent

Halmstads Kommun, Socialförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Halmstad
2019-04-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2020-06-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads Kommun, Socialförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.

Administrativa enhetens medarbetare arbetar i samverkan med förvaltningens övriga stödfunktioner inom stab, utvecklingsenhet och avdelningarna stödja verksamheterna inom förvaltningens samtliga ansvarsområden för en kvalitativ och effektiv administration, ekonomihantering och bemötande av besökare. Vidare ska den administrativa enheten genomföra myndighetsutövning med grund i alkohollagen, tobakslagen samt lagen om handel med vissa receptfria läkemedel.



Publiceringsdatum
2019-04-05

Arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga uppdrag som ekonomiassistent är att utföra arbetsuppgifter i redovisningsprocesserna inom Socialförvaltningen. Du kommer att arbeta inom följande processer:
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Löpande bokföring

Vidare kommer du att ha en viktig roll i vårt arbete med att automatisera förvaltningens avgiftsprocesser. Inom enheten eftersträvar vi ett gott kollegialt lärande och stöttar varandra i det uppdrag som enheten har att utföra.



Kvalifikationer
2-årig eftergymnasial utbildning
YH/KY -utbildning

Goda kunskaper i Officepaketet

Kunskaper tillgodogjorda genom arbete eller studier

6.2 Leverera resultat och uppfylla kundförväntning, Fokuserar på kundbehov och kundtillfredsställelse; Sätter höga normer för kvalitet och kvantitet; Övervakar och upprätthåller kvalitet och produktivitet; Arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt; Uppnår genomgående projektmål.

5.1 Lära och utforska, Lär sig snabbt nya uppgifter och memorerar snabbt information; Samlar heltäckande information för att stödja beslutsfattande; Visar en snabb förståelse av ny information; Uppmuntrar organisatoriskt lärande (d v s tar lärdom av framgångar och misslyckanden och söker återkoppling från personal och kunder); Förvaltar kunskap (samlar, kategoriserar och sprider kunskap som är användbar för organisationen).

4.2 Tillämpa expertis och teknologi, Tillämpar specialiserad och detaljerad teknisk expertkunskap; Utvecklar arbetskunskap och sakkunskap genom kontinuerlig utveckling i professionen; Delar med sig av expertis och sakkunskap till andra; Använder teknologi för att uppnå arbetsmål; Uppvisar tillräcklig koordination och uthållighet, händighet, spatial medvetenhet och skicklighet; Visar förståelse för olika organisatoriska avdelningar och funktioner.



ÖVRIGT
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-19
Ange följande referens när du ansöker: C26970 - 2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josefine Freij 035-137868

Företag
Halmstads kommun, Socialförvaltningen

Adress
Halmstads kommun, Socialförvaltningen
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
4713690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads Kommun, Socialförvaltningen: