Ekonomiassistent

Umoe Restaurants AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Umoe Restaurants AB i Stockholm

Umoe Restaurants AB är ett helägt, svenskt dotterbolag till norska Umoe Restaurants AS som är Skandinaviens ledande serveringskedja med nästan 400 restauranger och caféer, med en förväntad årlig omsättning på över 4 miljarder NOK och närmare 9000 anställda (inkl. franchise och kommission) fördelat på kända varumärken och koncept som TGI Fridays, Burger King och Starbucks Restaurangerna drivs antigen i egen regi eller på franchising. Umoe Restaurants AB ansvarar för ekonomi, lön och inköp för kedjorna.

Till vårt svenska servicekontor söker vi en ekonomiassistent som ska jobba med bokföring till våra svenska kedjor (Burger King, Starbucks, Leon och TGI Fridays).

Som ekonomiassistent hos oss kommer du i huvudsak att arbeta med:

Löpande redovisningsavstämningar med hjälp av våra system
Påminnelser och uppföljning av våra kundfordringar
Betalning och uppföljning av leverantörsreskontra
Registrering och behandling av inkommande fakturor
Behandla olika typer av förfrågningar både från externa- och internaparter
Hantera frågor gällande fakturahanteringssystemet samt säkerställa att de fastlagda rutinerna följs
Underhålla masterdata i diverse system
Rapportering till offentliga myndigheter
Bistå bolagsansvarig med avstämningar av balanskonton vid årsbokslut
Diverse uppgifter utanför redovisningsprocessen som input till bokföring och fakturering
Vi erbjuder:

Konkurrenskraftiga förmåner och kompetensutveckling.
Internationella kedjor med starka varumärken.
Informell och god arbetsmiljö med engagerade medarbetare.
Del av en koncern med spännande karriärmöjligheter inom servicebranschen.
Goda pensions- och försäkringslösningar.


Vi vill att du minst har en avslutad gymnasial utbildning med inriktning på ekonomi och att du har en tidigare erfarenhet av räkenskapsmässig hantering av kontantförsäljning. Erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra och MS Excel är också viktigt. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.



Som person är du kommunikativ och har en bra servicekänsla. Dessutom är du strukturerad och analytisk och har ett stort intresse för redovisning. Du är också en flexibel lagspelare som förstår att driften av våra restauranger står i fokus. Du delar våra värderingar Tydlig, Modig, Lyssnande, Ärlig och Pålitlig.



Låter det som en spännande utmaning? Urval kommer ske löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tilsvidare

Publiceringsdatum
2019-02-01

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Hedlund +46 0703 10 86 37

Företag
Umoe Restaurants AB

Adress
Umoe Restaurants AB
Olof Palmes Gata 13
11137 Stockholm

Kontorsadress
Olof Palmes Gata 13

Jobbnummer
4589787

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Umoe Restaurants AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Umoe Restaurants AB: