Ekonomiassistent

Happy Boss AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Happy Boss AB i Solna, Stockholm, Tyresö, Uppsala, Jönköping eller i hela Sverige

Happy Boss är ett företag som gillar att jobba tillsammans och dessutom gör mycket roliga aktiviteter ihop. Vi har skapat något vi kallar Living Happy Boss som innebär att vi har roligt under arbetsdagarna, men även utanför arbetstid. Varje medarbetare är unik och vi försöker se till att alla trivs och utvecklas. Exempel på aktiviteter vi gör ihop är resor, seglingar, fotboll, öl- och champagneprovningar och golftävlingar.

Förra året omsatte Happy Boss ca 72 miljoner och i år ska vi omsätta 85 miljoner, när vi lyckas med det åker hela företaget på en resa för att fira. Vi har även lagt en ny tvåårsplan och i den ligger målet att nå 100 miljoner i omsättning. För att nå detta behöver vi ha rätt medarbetare med rätt attityd och inställning, och då vi anser att personalen är det viktigaste vi har ser vi hela tiden till att utveckla våra medarbetares humankapital.

När du börjar på Happy Boss kommer du att få en tydlig karriärsplan som sträcker sig tre år framåt, där du ser hur din utveckling på Happy Boss kommer att se ut. Happy Boss har blivit tilldelade flertalet utmärkelser sedan starten för 8 år sen, de har exempelvis blivit DI Gasell samt nominerade till Entrepeneur of the Year. Happy boss hjälper företag att hitta den bästa lösningen inom IT, dokumenthantering, telefonilösningar, konferensteknik, facilitylösningar som kaffe- och vattenmaskiner och lokalvård. De erbjuder även bemanning samt profil- och presentreklam.

Vi söker nu en Ekonomiassistent/Backoffice till vårt kontor i Solna.

Du kommer att jobba i vår Backofficegrupp med 4 personer bestående av Ekonomiansvarig, Ekonomiassistent, Säljadministratör och Serviceadministratör.

I rollen som ekonomiassistent hos oss kommer du att ha en bred roll innefattande många av Backoffice och ekonomiarbetets olika delar. Du kommer till exempel att ansvara för bolagets utgående fakturor, inkommande fakturor och attestflödet.

Avdelningen är uppbyggd för att kunna avlasta varandra vid toppar och dalar så du får inte vara rädd för att ta i lite extra och gå utanför din trygghetszon.

Arbetet sker i Officeprogrammen samt våra program Winserv och Visma Administration.

Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med datorer och har erfarenhet av registrering, fakturering eller liknande.

Excel kunskaper är extra meriterande. Telefonvana är meriterande men inget krav, viktigast är att du gillar administration och trivs med att ha ordning och reda omkring dig.

Du ska ha fullständig gymnasial utbildning och behärska svenska och engelska flytande i så väl tal som skrift. Som person bör du vara ansvarstagande och serviceinriktad. Du ska ha ett helhetstänk som gör att du lätt ser vad som bör göras och på vilket sätt det ska göras. Stresstålighet och flexibilitet är mycket viktigt att du besitter. Du ska var social, noggrann, tycka om siffror och trivas att arbeta i ett högt tempo.

Du ska utstråla energi och glädje eftersom du kommer att ha kontakt med kunder.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Happy Boss med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringsansvarig;

Madeleine Axner. Telefonnummer: 08 -520 01 743 Mail: madeleine.axner@jobway.se

Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Publiceringsdatum
2019-01-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-17

Företag
Happy Boss AB

Kontorsadress
Smidesvägen 10-12

Jobbnummer
4562933

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Happy Boss AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Happy Boss AB: