Ekonomiassistent

Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet / Ekonomiassistentjobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet i Ulricehamn

Vill du göra skillnad i människors vardag? Då ska du arbeta hos oss i Ulricehamns kommun! Vi är ungefär 2100 medarbetare med 200 olika yrken. Tillsammans ger vi god service till kommunens invånare och besökare.

Beställning och kvalitet ansvarar för tre verksamheter, biståndshandläggning möt äldreomsorg, kommunal sjukvård samt handläggning mot missbruk, färdtjänst, LSS och socialpsykiatri.

Placeringen är i en arbetsgrupp bestående av tre assistenter som arbetar mot biståndshandläggare äldreomsorg, handläggare mot socialpsykiatri, LSS och missbruk samt hemsjukvården. Hela enheten består av 18 medarbetare. Arbetet sker dagtid måndag - fredag, kontorstid.


Publiceringsdatum
2019-01-10

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos oss består dina arbetsuppgifter av fakturering till kunder inom äldreomsorg och funktionsnedsättning samt till andra kommuner. Du sammanställer och skickar ersättning till utförare och konterar fakturor. Vidare hanterar du kommunalt bostadstillägg för vissa funktionsnedsatta samt sköter uträkning av förhöjt förbehållsbelopp. I rollen ingår även redovisningar och revideringar av information till kunder, avstämningar mot Försäkringskassan samt diverse andra assistentuppgifter.


Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du fullgjort ekonomiprogrammet på gymnasienivå eller har utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av ekonomiadministration, fakturahantering och förstår numeriska underlag. Om du tidigare har arbetat i verksamhetssystemen Treserva och/eller Raindance är det meriterande. Goda kunskaper inom Office-paketet är också det meriterande för tjänsten.

Vi söker dig som har ett strukturerat, problemlösande förhållningssätt till ditt arbete samt har förmåga att arbeta självständigt. Du har förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter och behåller lugnet i stressade situationer. Som person är du serviceinriktad och bidrar till ett positivt samarbetsklimat.

ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2019-04-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-03
Ange följande referens när du ansöker: A841846
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Winsten 0321-595617
Maria Wichers 0321-595631

Företag
Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet

Adress
Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet
Höjdgatan
52386 Ulricehamn

Kontorsadress
Höjdgatan Ulricehamn

Jobbnummer
4548196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet: