Ekonomiassistent
Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet / Ekonomiassistentjobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet i Ulricehamn Vill du göra skillnad i människors vardag? Då ska du arbeta hos oss i Ulricehamns kommun! Vi är ungefär 2100 medarbetare med 200 olika yrken. Tillsammans ger vi god service till kommunens invånare och besökare.
Beställning och kvalitet ansvarar för tre verksamheter, biståndshandläggning möt äldreomsorg, kommunal sjukvård samt handläggning mot missbruk, färdtjänst, LSS och socialpsykiatri.
Placeringen är i en arbetsgrupp bestående av tre assistenter som arbetar mot biståndshandläggare äldreomsorg, handläggare mot socialpsykiatri, LSS och missbruk samt hemsjukvården. Hela enheten består av 18 medarbetare. Arbetet sker dagtid måndag - fredag, kontorstid.
Publiceringsdatum2019-01-10ArbetsuppgifterSom ekonomiassistent hos oss består dina arbetsuppgifter av fakturering till kunder inom äldreomsorg och funktionsnedsättning samt till andra kommuner. Du sammanställer och skickar ersättning till utförare och konterar fakturor. Vidare hanterar du kommunalt bostadstillägg för vissa funktionsnedsatta samt sköter uträkning av förhöjt förbehållsbelopp. I rollen ingår även redovisningar och revideringar av information till kunder, avstämningar mot Försäkringskassan samt diverse andra assistentuppgifter.
KvalifikationerFör tjänsten krävs att du fullgjort ekonomiprogrammet på gymnasienivå eller har utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av ekonomiadministration, fakturahantering och förstår numeriska underlag. Om du tidigare har arbetat i verksamhetssystemen Treserva och/eller Raindance är det meriterande. Goda kunskaper inom Office-paketet är också det meriterande för tjänsten.
Vi söker dig som har ett strukturerat, problemlösande förhållningssätt till ditt arbete samt har förmåga att arbeta självständigt. Du har förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter och behåller lugnet i stressade situationer. Som person är du serviceinriktad och bidrar till ett positivt samarbetsklimat.
ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2019-04-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-03
Ange följande referens när du ansöker: A841846
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Winsten 0321-595617
Maria Wichers 0321-595631
FöretagUlricehamns kommun, Beställning och kvalitet
AdressUlricehamns kommun, Beställning och kvalitet
Höjdgatan
52386 Ulricehamn
KontorsadressHöjdgatan Ulricehamn
Jobbnummer 4548196
Observera att sista ansökningsdag har passerat.