Ekonomiassistent

Fluidra Nordic AB / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fluidra Nordic AB i Mölndal, Göteborg eller i hela Sverige

Fluidra Nordic AB etablerades i Sverige 1998 under namnet Astralpool och vi är ett av det ledandande företagen inom pool och wellness på den nordiska marknaden.
Fluidra Nordic AB är ett helägt dotterbolag och ingår i den spanska multinationella koncernen Fluidra. Fluidra koncernen finns representerat i 46 länder med egna bolag. Fluidras produkter säljs i mer än 170 länder i världen. Antalet anställda inom koncernen är ca 5500.
Fluidra Nordic AB är i en expansiv fas och växer ytterligare och behöver därför en ekonomiassistent till kontoret i Kållered, söder om Göteborg.

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta i ett team om två, där ni tillsammans ansvarar för ekonomifrågorna i verksamheten.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde innefattar framförallt hantering av kundreskontra och leverantörsreskontra, men även en del annat som förekommer på en ekonomiavdelning. Tillsammans med ansvarig redovisningsekonom kommer ni att hantera alla transaktioner fram till färdigt bokslut varpå du även kan komma att vara delaktig i avstämningar, deklarationer och momsfrågor.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi alternativt likvärda arbetslivserfarenheter. Du har minst ett par års erfarenhet av att självständigt arbeta med kund- och/eller leverantörsreskontra och är en person som känner stort engagemang och vill vara delaktig i att driva bolagets arbete mot en effektiv och korrekt redovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Movex/M3 som affärssystem och/eller Cognos som inrapporteringssystem.
Engelska och svenska hanterar du obehindrat i tal såväl som skrift.
Som person har du lätt för att samarbeta med andra och är en social person som bidrar till en god trivsel på arbetsplatsen. Du har en positiv inställning, är noggrann i ditt arbetssätt och är inte rädd för förändringar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring, leverantörs- och kundreskontra.
• Fakturahantering och löneadministration.
• Säkerställa att moms och skatter redovisas och betalas inom anvisad tid.
• Intrastatrapportering.
• Bankbetalningar.
• Månads- och årsbokslut.
• Vara behjälplig i budgetarbete tillsammans med Ekonomiansvarig.
• Hålla dokumentation och bolagets system uppdaterade.
• Hålla en relationsbaserad kontakt med både partners, kunder och vår säljorganisation.

Viktigt för tjänsten är:
• Mycket god erfarenhet av att arbeta med kund- och/eller leverantörsreskontra
• Högt meriterande med kunskap i Movex/M3 och/eller Cognos
• Att du behärskar svenska och engelska i tal såväl som skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som Ekonomiassistent är initialt en halvtidstjänst och för rätt person kommer det att kunna leda till en heltidstjänst.
Tjänsten skall tillsättas omgående. Självklart har vi kollektivavtal.
Vi söker dig som trivs i en prestigelös miljö där du får arbeta med frihet under ansvar. I ditt arbete är du driftig och självgående, du tar stort ansvar för ditt arbete och har lätt för att ta egna initiativ för att förändra och förbättra. Vidare ser du dig som en kommunikativ lagspelare. Trivs du att arbeta i ett mindre team som kännetecknas av delaktighet, arbetsglädje och hjälpsamhet är du den vi söker.

Publiceringsdatum
2019-01-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-08

Företag
Fluidra Nordic AB

Kontorsadress
Ekenleden 11 A

Jobbnummer
4545249

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fluidra Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fluidra Nordic AB: