Ekonomiassistent
 Lindesbergs kommun / Ekonomiassistentjobb / Lindesberg
 Observera att sista ansökningsdag har passerat.
 
   Visa alla ekonomiassistentjobb i Lindesberg, 
Nora, 
Örebro, 
Ljusnarsberg, 
Skinnskatteberg eller i 
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, 
Haparanda eller i 
hela Sverige   Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.  
Som ekonomiassistent på myndighetsenheten har du i uppdrag att fakturera i 
kommunens faktureringssystem för socialförvaltningens olika verksamheter. 
Du är ansvarig för hyresrutiner avseende vård och omsorg och funktionsstöd. 
Du administrerar socialförvaltningens hyror avseende verksamhetslokaler och 
lägenheter samt sköter arkivering av handlingar och ekonomiska rapporter. 
Du handhar diverse olika serviceaspekter på myndighetsenheten. 
Som person är du noggrann, välorganiserad och har en utpräglad känsla för 
administration och ekonomi. Du är även lättlärd, flexibel, positiv och anser 
att det är viktigt att ge god och professionell service både externt och internt. 
Du tycker om att arbeta med människor, har lätt för att ta kontakt med nya 
människor och har förmåga att ta eget ansvar. Du ser det som självklart att 
bidra med utveckling på myndighetsenheten. 
Som ekonomiassistent på myndighetsenheten har du i uppdrag att sköta både 
kund- och leverantörsfakturering för socialförvaltningens olika verksamheter.
Arbetsplatsbeskrivning
Du kommer att arbeta i ett mindre team tillsammans med enhetschefen, sju 
biståndshandläggare och avgiftshandläggare. Vi är ett glatt gäng med nära 
till skratt och vi arbetar nära varandra i teamet. Detta innebär att kollegor 
och enhetschef ger varandra stöd och tillsammans bidrar till en positiv anda. 
Myndighetsenhetens kontor ligger i centrala Lindesberg nära buss- och 
tågkommunikationer. Du kommer att ha förmåner såsom motionstimme, möjlighet 
till gratis hälsoprofil och gym som ligger nära kontoret.
Publiceringsdatum2017-12-19Dina arbetsuppgifterDu arbetar med kundfakturering, avstämning av konton och bokföring av in- och 
utbetalningar. Du är även ansvarig för hyresrutiner så som tex kontraktsskrivning 
avseende vård och omsorg och funktionsstöd. Du kommer även att administrera 
socialförvaltningens hyror avseende verksamhetslokaler och lägenheter. Även 
arkivering av handlingar och ekonomiska rapporter kommer att ingå i dina 
arbetsuppgifter. Vidare kommer du ¨att vara behjälplig avgiftshandläggaren 
vid frånvaro och du kommer att sköta vissa praktiska göromål på myndighetsenheten. 
Myndighetsenheten arbetar med kontinuerlig kvalitetsutveckling och det ingår i 
ditt arbete att dokumentera rutiner och identifiera förbättringsåtgärder i de 
processer du arbetar med.
KvalifikationerFormella krav
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande 
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter ses som meriterande 
• Flytande kunskaper i svenska och uttrycker dig mycket väl i tal
• Goda kunskaper i Excel 
• Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance, Aditro, VISMA samt 
omsorgssystemet VIVA är meriterande 
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent på myndighetsenheten tror vi att 
du är noggrann och tar ansvar för att driva ditt eget arbete framåt. För att 
trivas i rollen tror vi att du är prestigelös och social. Du trivs i en öppen 
atmosfär och sprider god stämning omkring dig.
Övrig informationTillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-02
Ange följande referens när du ansöker: SN 2017/249
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Anela Dzanic 0581-811 02
Avgiftshandläggare Jenny Fägerås 0581-812 55
FöretagLindesbergs kommun
AdressLindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG
KontorsadressStentäppsgatan 5  
Jobbnummer 3861580 
Observera att sista ansökningsdag har passerat.