Ekonomiassistent

Mölndals stad, Ekonomiavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Ekonomiavdelningen i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Ekonomiavdelningen tillhör stadsledningsförvaltningen och är stadens centrala ekonomifunktion. Uppgifterna präglas av ledning, samordning och utvecklingsfrågor med inriktning mot stadens gemensamma ekonomiadministrativa rutiner samt processer för ekonomisk planering och uppföljning. Vi sköter också stadens centrala ekonomiadministration i form av löpande redovisning, förvaltning av ekonomiadministrativa system, koncernredovisning samt budget och årsredovisning. Staden använder ekonomisystemet Agresso, beställningssystemet Proceedo samt Hypergene för verksamhetsuppföljning.

Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se

Publiceringsdatum
2016-05-25

Arbetsuppgifter
Vi söker en ekonomiassistent som ska arbeta med administration, leverantörsfakturor och elektroniska flöden
Staden arbetar aktivt med digitalisering av stadens processer. Förändringarna som blir en följd av detta gör att tjänsten troligtvis kommer att förändras med tiden.

Du är en person med kunskaper som möjliggör en bredare inriktning inom system och redovisningsområdet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på gymnasienivå.

Du har erfarenhet och är van användare av ekonomiadministrativa system och har arbetat med leverantörsfakturor. Arbetet ställer krav på noggrannhet, siffersinne och förmåga att vara strukturerad. Uppgifterna är serviceinriktade och det krävs en god samarbetsförmåga samt ett hjälpsamt och positivt förhållningssätt. Det är också viktigt att du kan trivas med rutinartade arbetsuppgifter samtidigt som du har förmåga att hantera perioder med högre tempo och återkommande problemlösning.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-07
Ange följande referens när du ansöker: A578822
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Lundin Berg, Enhetschef system och stöd 031-315 10 00 (växel) anna.lundin-berg@molndal.se

Facklig kontakt
Josefin Cederberg, Vision 031-315 10 00 josefin.cederberg@molndal.se

Företag
Mölndals stad, Ekonomiavdelningen

Adress
Mölndals stad, Ekonomiavdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
2866289

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Ekonomiavdelningen: