Ekonomiassistent

Lerums kommun, Ekonomienheten - / Ekonomiassistentjobb / Lerum
2016-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2016-04-25) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Ekonomienheten - i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Sektor infrasupport innefattar kommunens gemensamma stödfunktioner såsom IT, information, måltidsverksamhet, personal, upphandling, juridik och ekonomi. Sektorn samordnar och effektiviserar de delar av verksamheten som är gemensamma för förvaltningens olika verksamheter genom stöd, service, uppföljning och kontroll.

Ekonomienheten består av tre olika funktioner vilka ansvarar för kommunens upphandling, ekonomiadministration och systemförvaltning av tre kommunövergripande IT-system. Idag består enheten av 12 medarbetare, varav 6 tillhör ekonomiadministrationen. Då en av våra medarbetare har valt att gå vidare till nya uppdrag inom organisationen söker vi nu en ekonomiassistent till enheten.

Publiceringsdatum
2016-01-12

Arbetsuppgifter
I arbetet som ekonomiassistent hanterar du sedvanliga arbetsuppgifter som tillkommer en ekonomiassistent. I dessa ingår bl.a. konteringshjälp, utbildning och support till förvaltningens sektorer, återsökning av Ludvikamoms, kontroll av underlag till fakturering, underhåll av attestförteckningar, kontroll av obetalda leverantörsfakturor och vara delaktig i delårs- och årsbokslut.

Du kommer att få ansvara för att skapa struktur och arbetsrutiner kring ditt arbete. Du kommer att ha många kontakter internt.

Du kommer att kunna utveckla ditt och enhetens arbete genom att komma med idéer för effektiviserings- och förbättringsåtgärder.

Liksom inom alla stödfunktioner förväntas du bidra när akuta situationer uppkommer även om det innebär att du engageras i arbetsuppgifter som normalt inte ingår i din anställning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning och som har erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av Ludvikamoms. Du bör vara en van pc-användare och ha goda kunskaper i Windows och Excel.

I Lerums kommun arbetar vi i Agresso och Proceedo och vi ser gärna att du har intresse och vana av arbete med dessa system.

Du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt med en god och lättsam attityd. Du har ett prestigelöst sätt gentemot andra och värderar service och teamarbete högt. Du har ett positivt förhållningssätt, där din entusiasm och arbetsglädje smittar av sig på andra och därmed bidrar till arbetsgruppens och enhetens utveckling. Vidare tror vi att du är en flexibel person som tycker det är spännande att anta nya utmaningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-29
Ange följande referens när du ansöker: A533032
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peyman Emami, Enhetschef ekonomienheten 0302-521032

Facklig kontakt
Emma Löwendahl, Vision 0302-521195

Företag
Lerums kommun, Ekonomienheten -

Adress
Lerums kommun, Ekonomienheten -
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2610483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Ekonomienheten -

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Ekonomienheten -: