Ekonomiassistent

Q-Matic AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Q-Matic AB i Solna, Stockholm, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-10-02

Beskrivning av verksamheten
Qmatic is a leading company in maximizing customer experience. Our solutions enable integration of the virtual/on-line and real world to facilitate a seamless customer experience resulting in superior customer satisfaction, brand loyalty and improved profitability. Qmatic has a truly global footprint and operates in over 120 countries through own subsidiaries and partner network. The group has a turnover of EUR 60 million and employs some 300 people.

Vi stärker nu vår organisation och söker en serviceorienterad ekonomiassistent till vårt kontor i Solna Strand.

Detta är en bred administrativ roll med blandade ekonomiuppgifter. Ditt fokus är främst på leverantörs-och kundreskontra för våra tre nordiska bolag. Du ansvarar för hela processen gällande flödet av inkommande fakturor, däribland ankomstregistrering, kontering samt att upprätta betalningsförslag. Du kommer även hantera mottagning och bekräftelser av order till våra kunder, samt kundfakturering, inbetalningar och påminnelsehantering. Då rollen är ny ingår det även att se till att processer utvecklas och förbättras. Du kommer självständigt få möjlighet att planera och påverka din roll.
Du kommer rapportera till Finance Manager för Qmatic Norden och ingå i ett team där det idag arbetar en redovisningsansvarig och en orderadministratör.

Bakgrund
Vi söker dig som har en god baskunskap inom ekonomi. Du har utbildning inom bokföring och redovisning samt några års arbetslivserfarenhet från en liknande roll. Erfarenhet av Officepaketet ser vi som en självklarhet, det är även meriterande om du har erfarenhet av Visma Business eller liknande ekonomisystem.
Du är van vid att hantera flera uppgifter samtidigt och är duktig på att prioritera och strukturera ditt arbete. Genom din analytiska och noggranna förmåga levererar du hög kvalitet i tid. Då tjänsten innebär att hantera många kontakter internt och externt är det en självklarhet att din servicegrad är hög och att du är positiv och lyhörd. Tjänsten kräver att du talar och skriver svenska obehindrat, har du även kunskaper i danska och/eller norska är det meriterande.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-19
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Finance Manager Nordic Johan Önnesjö tel: 070-105 46 46.
Ansökan kan skickas till e-postadress: job@qmatic.com

Kontakt
Johan Önnesjö

Företag
Q-MATIC AB

Adress
Q-MATIC AB
43153 MÖLNDAL

Kontorsadress
Neongatan 8

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7564600
Faxnummer: 031-7564699

Jobbnummer
2461417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Q-Matic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Q-Matic AB: