Ekonomiassistent
Dreamwork Scandinavia AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2015-08-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2016-02-01) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Göteborg,
Mölndal,
Lerum,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Kort om tjänsten
Som ekonomiassistent hos Kålltorps Bygg AB har du en bred tjänst som omfattar allt från administrativa kontorsgöromål till leverantörsreskontra.
Att du har vana av projektredovisning gör att du snabbt sätter dig in i rollen.
Publiceringsdatum2015-08-27Om företagetKålltorps Bygg är ett byggföretag som funnits sedan 1989.
Vi har under våra 26 år byggt upp en bra grund som ett etablerat byggföretag i Göteborgsregionen.
Företaget är i grunden ett gediget familjeföretag som har ombildats flera gånger i takt med att verksamheten har växt.
Kålltorps Bygg ingår idag i Kålltorpsgruppen där huvudägarna är grundarna Steve, Morgan och Martin Johansson.
Företaget omsätter idag runt 350 Mkr och är ca 70 anställda fördelade på projekt- och arbetsledning, administration och snickare.
Med vår grund och redan etablerade kundrelationer har vi ett mål att år 2017 omsätta 500 Mkr.
Samtidigt som vi växer kommer Kålltorps Bygg att fortsätta arbeta långsiktigt med att bygga bra kundrelationer och bevara känslan av det "lilla företaget" med snabba beslutsvägar och personligt engagemang.
Vi skall fortsätta genomsyra Kålltorps Bygg samt våra kunder med våra kärnvärden
PEKA: Personliga - Effektiva - Kunniga - Ansvarstagande,
så att vi även i framtiden skall kunna vara fortsatt stolta över Kålltorps Bygg.
Välkommen att läsa mer om oss på:
www.kalltorpsbygg.seMer om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med ett brett spektra av arbetsuppgifter.
I dem ingår bl.a:
• Leverantörsreskontra inkluderat registrering, scanning och attesthantering
• Växeltelefoni, samt post - inkommande och- utgående ligger i ditt ansvar
• Allmänna kontorsgöromål, såsom kontorsmaterialinköp, bokning av konferenser och dyl.
• Projektregistrering
• Administration
• Tidrapportshantering
• I förlängningen kundreskontra
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
ProfilDu har en ekonomisk utbildning, alternativt en KY-utbildning inom ekonomi/administration, samt har du minst 2 års praktiskt erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter. Du är strukturerad, prestigelös och tycker att ordning och reda är en självklarhet. Att vara flexibel och ha viljan att hjälpas åt är en nödvändighet. Likaså är det viktigt att ha en positiv inställning och att vara noggrann och serviceminded.
Du har erfarenhet av att arbeta med projektredovisning och har god kunskapsnivå i Officepaketet.
Kunskaper i Palett är mycket meriterande, likaså vana av Vitec/3L, men är ej ett krav.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift.
För tjänsten krävs B-körkort och tillgång till egen bil.
Så ansöker duI den här rekryteringen samarbetar vi med Dreamwork.
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personligt brev på hemsidan
www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Glöm ej att ange vilka ekonomisystem du har erfarenhet av.
Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Petra Nilsson, tfn: 031-10 98 01, alternativt email:
petra.nilsson@dreamwork.comVaraktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-18
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2935
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Nilsson 031-10 98 01
petra.nilsson@dreamwork.comFöretagDreamwork Scandinavia AB
AdressDreamwork Scandinavia AB
Johan på Gårdas gata 5
41250 Göteborg
KontorsadressJohan på Gårdas gata 5, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2407850
Observera att sista ansökningsdag har passerat.