Ekonomiassistent
Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen i Helsingborg Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
Helsingborgs stad har ca 8 000 anställda med en omsättning som uppgår till drygt 7,5 miljarder. Den centrala ekonomiavdelningen på stadsledningsförvaltningen har ett uttalat funktionsansvar att samordna och utveckla ekonomiarbetet inom staden.
Vi erbjuder ett arbete i händelsernas centrum på stadens centrala ekonomiavdelning. Vi är en arbetsplats med fin gemenskap och gott klimat. Kompetensen hos medarbetarna är generellt hög och det finns komplexitet och variation i avdelningens arbets-uppgifter. Förutsättningarna är därmed goda att vi kan bidra till din yrkesmässiga utveckling.
Inom området Ekonomiservice vid stadsledningsförvaltningens ekonomiavdelning arbetar idag tio personer och det är till denna gruppering vi erbjuder en tillsvidareanställning. Teamet an-svarar för stadens övergripande kassahantering, kundreskontra med kravverksamhet, stiftelseadministration, backoffice till stadens finansavdelning, leverantörsreskontra med fakturaskanning/tolkning/inläsning, avstämning, betalning och uppföljning. Vi arbetar i ett stort antal olika IT-system såsom A+, QlikView, Document for invoices, Predator, e.Fact med mera, utöver Excel och andra delar av Officepaketet. Vi befinner oss i dagsläget mitt i ett införandeprojekt av nytt affärssystem, Agresso, som kommer att ersätta A+ och e.Fact.
Publiceringsdatum2015-01-08ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att vara inom området för krav och debitering där du arbetar med hela flödet, från fakturering till uppföljning/avstämning och inkassoverksamhet. Du kommer även att ha en konsultativ funktion gentemot stadens verksamheter samt ha externa kontakter med våra kunder. Tjänsten förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Samarbetsförmåga, flexibilitet och kommunikation är nyckelkompetenser för att teamet ska fungera. Utöver arbetsuppgifterna inom krav och debitering så kommer det att finnas tillfällen då du får arbeta med andra inom avdelningen förekommande arbetsuppgifter såsom löpande redovisning, kassahantering, avstämningar med mera. Vi tar ett gemensamt ansvar för teamets uppgifter och utlovade leveranser.
KvalifikationerVi letar efter dig som har någon form av ekonomiutbildning i grunden och vi tror att du har samlat på dig några års praktisk erfarenhet av ekonomiarbete. Som person är du strukturerad, noggrann och har ett bra helhetstänk. Vi ser gärna att du är van att arbeta självständigt och att du är lösningsorienterad.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse 6 månaders provanställning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-21
Ange följande referens när du ansöker: A442954
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Nordlund, Teamchef 042-10 33 24
Facklig kontaktCecilia Elmberg, SACO 042-10 53 45
Robert Lexeklint, VISION 042-10 51 95
FöretagHelsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN
AdressHelsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 2120304
Observera att sista ansökningsdag har passerat.