Ekonomiassistent

Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen i Eskilstuna

Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet, det vet vi genom vår senaste medarbetarenkät. Vi är också stolta över att nu vara Sveriges Miljöbästa kommun och Årets studentstad.

Arbetsmarknads- och familjeförvaltningens verksamhet omfattar arbetsmarknad, socialtjänst, försörjningsstöd, integration och mångfald samt vuxenutbildning. Målet med verksamheten är att skapa förutsättningar för att tillgodose flickors och pojkars, kvinnors och mäns rätt till arbete, egen försörjning, social trygghet, aktivt deltagande och påverkan i samhället. Detta sker bl.a. genom att inom förvaltningen driva en aktiv linje med arbetsmarknadsinsatser och utbildning för att på så sätt stödja invånarna till egen försörjning.

Arbetsmarknads- och familjeförvaltningens Avdelning för Planering och Ekonomi ansvarar för verksamhetsplanering och uppföljning såsom verksamhetsplan och årsredovisning, analys, statistik, utredningar, utvärderingar, förvaltningsgemensamt kvalitets- och miljöarbete, upphandling, fakturahantering och löneadministration. Avdelningen består av fyra ekonomer, tre administratörer, fyra assistenter, en upphandlare/inköpsansvarig, en statistiker och en lokalsamordnare.

Publiceringsdatum
2013-01-07

Arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiadministratör kommer du att bistå det befintliga teamet med deras uppgifter. Ekonomiadministrationsteamets arbetsuppgifter är arbeta med kund-, leverantörs- och klientfakturor, utbetalning av bistånd i individ- och familjeomsorgsystemen Viva och ekonomisystemet Agresso samt arbete med bokföringsorder, handkassa samt utanordningar.
Förutom ovanstående kan rollen även innefatta att utföra andra ekonomiarbetsuppgifter inom enheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har genomgått gymnasieutbildning inom ekonomi de senaste två åren. Har du dessutom sommarjobbat/arbetat extra inom ekonomiområdet under studietiden är det meriterande. Du har gärna kunskaper i Excel och har du även arbetat i Agresso är det en fördel.

För att lyckas i denna roll krävs det att du är driven, noggrann och ansvarstagande. Du har mycket god samarbetsförmåga och är flexibel. Då rollen innebär arbete i team är det viktigt att du är serviceinriktad och har en positiv framtoning.
Förutom ovanstående kan rollen även innefatta att utföra andra ekonomiarbetsuppgifter inom enheten.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-13
Vi ber dig söka denna tjänst via länken. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer 175:2. Vi arbetar aktivt för att våra arbetsplatser ska ha mångfald avseende kön, kulturell bakgrund och ålder.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: 175:2
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Bele, Rekryteringskonsult 016-710 25 78
Hassan Eftekhari, Ekonomichef 016-710 20 78

Företag
Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
1430439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen: