Ekonomiassistent, 1d/v sökes!
Jur. Ek. Bemanning Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jur. Ek. Bemanning Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige Nu söker vi för kunds räkning en ekonomiansvarig assistent till ett företag som erbjuder kvalificerad finansiell rådgivning till företag, föreningar och privatpersoner. På kontoret arbetar 10-talet anställda, fördelade på rådgivare, kundbokare, front-och backoffice. Nu söker de en person som kan sköta företagets ekonomi, vilket beräknas sa ca en dag per vecka. Kunden sitter i Wennergrens Center i Norrtull i Stockholm.
Publiceringsdatum2008-01-29ArbetsuppgifterSom ekonomiassistent ansvarar du för den löpande bokföringen, dvs kontering, bokslut och löneberedning. Du har ca 5-10 konteringar per dag att bokföra, på både kund och leverantör. Lönehanteringen sker i Excel och innebär en del detaljarbete med de anställdas provisioner, som ska bokföras på flera olika konton. Du får dessutom gärna arbeta med att lägga upp rutiner och struktur för ekonomiavdelningen, då detta är ett relativt nystartat företag.
KvalifikationerDu som söker bör ha en bakgrund inom ekonomi, som lägst gymnasieekonom, och även erfarenhet av att sköta ekonomin på ett mindre företag. Du har goda kunskaper i Excel, och kan relativt omgående sätta dig in i arbetet. Du har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem, du förstår dig på bokslut och är givetvis noggrann och bra på siffror. Detta uppdrag kombinerar du eventuellt med studier eller annat deltidsarbete.
START: Omgående
Anställningstyp/arbetstiderDeltid, ca 6 månader
ErsättningFast timlön
Så ansöker duSök på
www.jurekbemanning.seFöretagJUR. EK. BEMANNING SVERIGE AB
11156 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-7860953
Faxnummer: 08-7860956
Mer information på
http://www.jurekbemanning.se Jobbnummer 114202
Observera att sista ansökningsdag har passerat.