Ekonomiassistent -vikariat

Gudrun Sjödén / Ekonomiassistentjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gudrun Sjödén i Ospecificerad arbetsort

Gudrun Sjödéns affärsidé är att tillverka färgstarka hemtextilier och kläder i naturmaterial, funktionella modeller, kombinerbara på kort och lång sikt, passande alla åldrar och figurer och med ett nordiskt formspråk som grund.
Gudrun Sjödén startades 1976 och har sitt huvudkontor i Årstaberg, Stockholm. Idag sker försäljningen genom den globala webbshoppen i 34 länder, via katalog till kunder i 9 länder och via 11 egna butiker i Norden och Tyskland. Koncernen omsätter idag över 400 miljoner och har ca 180 medarbetare.
Vi söker en kvalificerad och serviceinriktad
Ekonomiassistent - vikariat (ca 1,5 år)
till vårt huvudukontor i Årstaberg, Stockholm
Då en av våra ordinarie ekonomiassistenter kommer att gå på mammaledighet behöver vi finna hennes ersättare.

Publiceringsdatum
2010-11-03

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Kontoavstämningar och löpande bokföring (Sverige)
• bokföring och avstämning av butikskassor (Sverige)
• kund- och leverantörsreskontra * momsredovisning
• månadsavstämningar * backup för leverantörsreskontran (Baltzar)
VEM VI SÖKER:
Du som söker är minst gymnasieekonom med erfarenhet av dessa arbetsuppgifter, gärna inom handel. Har du också erfarenhet av att ha arbetat i affärssystemet Harmoney, bokföringssystemet iScala och leverantörssystemet Baltzar är detta mycket meriterande. Du har även goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel. Kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav, då du även kommer att sköta löpande redovisning för våra bolag i Danmark respektive England.
Som person är du sifferorienterad, analytisk, självgående samt har förmågan att prioritera. Du är professionell och kvalitetsmedveten i ditt arbete samtidigt som du är nyfiken med en vilja att utvecklas och lära dig nya saker.
I urvalet kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Vi värdesätter egenskaper som flexibilitet, initiativförmåga, prestigelöshet och servicekänsla.
Tillträde: 15 december 2010
Omfattning: deltid, 80 %, 32 timmar per vecka.
Sista dag att ansöka är 17 november 2010.
Löpande urval tillämpas. Sök tjänsten via www.gudrunsjoden.se/Jobba hos Gudrun.
Välkommen med din ansökan!
Anna Emås, Chef Affärsstöd eller Elin Lind, Ekonomiassistent

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Gudrun Sjödén

Adress
Gudrun Sjödén
Box 47 633
11794 Stockholm

Jobbnummer
768631

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gudrun Sjödén

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gudrun Sjödén: