Ekonomiassistent -vikariat
Gudrun Sjödén / Ekonomiassistentjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gudrun Sjödén i Ospecificerad arbetsort Gudrun Sjödéns affärsidé är att tillverka färgstarka hemtextilier och kläder i naturmaterial, funktionella modeller, kombinerbara på kort och lång sikt, passande alla åldrar och figurer och med ett nordiskt formspråk som grund.
Gudrun Sjödén startades 1976 och har sitt huvudkontor i Årstaberg, Stockholm. Idag sker försäljningen genom den globala webbshoppen i 34 länder, via katalog till kunder i 9 länder och via 11 egna butiker i Norden och Tyskland. Koncernen omsätter idag över 400 miljoner och har ca 180 medarbetare.
Vi söker en kvalificerad och serviceinriktad
Ekonomiassistent - vikariat (ca 1,5 år)
till vårt huvudukontor i Årstaberg, Stockholm
Då en av våra ordinarie ekonomiassistenter kommer att gå på mammaledighet behöver vi finna hennes ersättare.
Publiceringsdatum2010-11-03ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Kontoavstämningar och löpande bokföring (Sverige)
• bokföring och avstämning av butikskassor (Sverige)
• kund- och leverantörsreskontra * momsredovisning
• månadsavstämningar * backup för leverantörsreskontran (Baltzar)
VEM VI SÖKER:
Du som söker är minst gymnasieekonom med erfarenhet av dessa arbetsuppgifter, gärna inom handel. Har du också erfarenhet av att ha arbetat i affärssystemet Harmoney, bokföringssystemet iScala och leverantörssystemet Baltzar är detta mycket meriterande. Du har även goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel. Kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav, då du även kommer att sköta löpande redovisning för våra bolag i Danmark respektive England.
Som person är du sifferorienterad, analytisk, självgående samt har förmågan att prioritera. Du är professionell och kvalitetsmedveten i ditt arbete samtidigt som du är nyfiken med en vilja att utvecklas och lära dig nya saker.
I urvalet kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Vi värdesätter egenskaper som flexibilitet, initiativförmåga, prestigelöshet och servicekänsla.
Tillträde: 15 december 2010
Omfattning: deltid, 80 %, 32 timmar per vecka.
Sista dag att ansöka är 17 november 2010.
Löpande urval tillämpas. Sök tjänsten via
www.gudrunsjoden.se/Jobba hos Gudrun.
Välkommen med din ansökan!
Anna Emås, Chef Affärsstöd eller Elin Lind, Ekonomiassistent
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagGudrun Sjödén
AdressGudrun Sjödén
Box 47 633
11794 Stockholm
Jobbnummer 768631
Observera att sista ansökningsdag har passerat.