Ekonomiassistent - Leverantörsreskontra
Captica / Ekonomiassistentjobb / Solna
2018-02-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent - Leverantörsreskontra" (publicerad 2018-03-11) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Captica i Solna,
Stockholm,
Upplands-Bro,
Haninge eller i
hela Sverige Rekrytering och konsulttjänster handlar om att hitta rätt person och rätt personlighet. För att lyckas med det krävs personligt engagemang och personkännedom. Det är kärnan i Captica och vårt erbjudande!
Till en av våra kunder i Arenastaden i Solna söker vi dig som är Ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra.
Tjänsten
I rollen ingår Att se till att arbetet med leverantörsfakturor utförs korrekt och i rätt tid samt underlätta för betalningar genom hantering av fakturor.
Vi vill att du ska ansvara för att avrapportering sker i tid och med förväntad kvalité, så att allt löper funktionellt. Vi vill att du ska vara med att bidra till utveckling och förenkling runt företagets hantering av inköpsfakturor och redovisning av kostnader. Utöver detta tror vi att du kan bidra med hjälp till övriga genom huvudbokskonto avstämningar samt daglig avstämning av bank konto, olika sammanställningar och uppföljningar samt är pro-aktiv för att finna lösningar för företaget samt delta i uppkommande projekt, som ansluter till ditt arbetes innehåll.
Vem är du?
Vi söker dig med lägst en gymnasieexamen inom ekonomi samt minst två års relevant arbetslivserfarenhet. Du har datorvana, är duktig på Officepaketet och framförallt Excel, men du har även erfarenhet från att arbeta med ERP system.
För tjänsten behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är noggrann, men också en driven person som får saker att hända. Du behöver lägga tid på att sätta dig in i och förstå nuvarande process, för att utifrån den kunna komma med förbättringsförslag.
Då du kommer att vara en del av ett team där god teamkänsla är viktigt, så är du utåtriktad och samarbetar lätt med andra, samtidigt som att du trivs med att jobba självständigt. Som person är du också lösningsorienterad och ser positivt på förändringar.
Tjänsten är ett konsultuppdrag som inledningsvis pågår till sista augusti. Därefter finns goda möjligheter till förlängning eller anställning hos kund. Tjänsten är tänkt att starta snarast möjligt varför vi vill ha din ansökan omgående
Har du frågor angående tjänsten är du älkommen att ringa på telefon 08-411 24 70
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-02-27ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCaptica
AdressCaptica
Jakobsbergsgatan 7
11144 Stockholm
KontorsadressJakobsbergsgatan 7
Jobbnummer 3988721
Observera att sista ansökningsdag har passerat.