Ekonomiassistent - kundreskontra till ett internationellt företa

MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

MultiMind Bemanning söker nu för kunds räkning rätt person till tjänsten som Ekonomiassistent - kundreskontra till ett spännande internationellt företag.

Företaget

Vår kund är ett framgångsrikt internationellt företag inom elektronikbranschen och har sin verksamhet i större delen av världen. Företaget ligger i framkant i den digitala utvecklingen och är världsledande med sina innovativt designade produkter.

Du kommer att arbeta på företagets nordiska huvudkontor i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader, med goda chanser till förlängning för rätt person.

Tjänsten

Tjänsten har i uppdrag att samla in kundfordringar, uppnå maximal inbetalning och minimera förlust. Den kräver en hög kommunikationsförmåga till kund och interna intressenter.

Administerara kundfodringar och  osäkra fordringar
Räntefakturering
Förbättra processer kring kundreskontra.
På en daglig basis se till att kunder har giltiga kreditgränser
Övervaka kunders finansiella ställning och minimera kreditförluster
Hantera dagliga förfrågningar från kunder exempelvis rörande kopior på fakturor och kontoutdrag
Ansvar för att skriva ut och skicka fakturor samt påminnelser till kunder
Skapa rapporter; internt och externt, ad hoc och periodiskt

  Vi söker dig med

Relevant utbildning inom ekonomi eller minst 3 års relevant yrkeserfarenhet
Två till tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Mycket goda färdigheter i MS Office med betoning på Excel
Meriterande med kunskaper i affärssystemet SAP
Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Som person är det viktigt att du är

Strukturerad, noggrann och ser både detaljerna och helheten i arbetet
Driven och flexibel samt tycker om att lösa problem
Har en god förståelse för ekonomi och kan arbeta både självständigt och i team

Låter rollen intressant?

Registrera din ansökan snarast möjligt då urvalet sker löpande. Observera att tillsättning kan komma att ske före sista ansökningsdag!

Som anställd hos MultiMind får du:

Kollektivavtalsenliga anställningsvillkor gällande lön, semester, pension, sjukfrånvaro, övertid, OB-tillägg.
En dedikerad konsultchef som kontinuerligt stämmer av din arbetssituation och finns tillgänglig för frågor kring din anställning.
Möjligheten att testa olika typer av uppdrag hos spännande företag samt bygga ut ditt CV. Troligtvis i ett internationellt bolag.
Delta på roliga fester och events.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 12 månader

Publiceringsdatum
2016-01-11

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marjut Adalberth +46 8 21 67 46

Företag
MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB

Adress
MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Kungsgatan 66
11122 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 66

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2609764

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB: