Ekonomiassistent - kundreskontra till ett internationellt företa
MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.
MultiMind Bemanning söker nu för kunds räkning rätt person till tjänsten som Ekonomiassistent - kundreskontra till ett spännande internationellt företag.
Företaget
Vår kund är ett framgångsrikt internationellt företag inom elektronikbranschen och har sin verksamhet i större delen av världen. Företaget ligger i framkant i den digitala utvecklingen och är världsledande med sina innovativt designade produkter.
Du kommer att arbeta på företagets nordiska huvudkontor i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader, med goda chanser till förlängning för rätt person.
Tjänsten
Tjänsten har i uppdrag att samla in kundfordringar, uppnå maximal inbetalning och minimera förlust. Den kräver en hög kommunikationsförmåga till kund och interna intressenter.
Administerara kundfodringar och osäkra fordringar
Räntefakturering
Förbättra processer kring kundreskontra.
På en daglig basis se till att kunder har giltiga kreditgränser
Övervaka kunders finansiella ställning och minimera kreditförluster
Hantera dagliga förfrågningar från kunder exempelvis rörande kopior på fakturor och kontoutdrag
Ansvar för att skriva ut och skicka fakturor samt påminnelser till kunder
Skapa rapporter; internt och externt, ad hoc och periodiskt
Vi söker dig med
Relevant utbildning inom ekonomi eller minst 3 års relevant yrkeserfarenhet
Två till tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Mycket goda färdigheter i MS Office med betoning på Excel
Meriterande med kunskaper i affärssystemet SAP
Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Som person är det viktigt att du är
Strukturerad, noggrann och ser både detaljerna och helheten i arbetet
Driven och flexibel samt tycker om att lösa problem
Har en god förståelse för ekonomi och kan arbeta både självständigt och i team
Låter rollen intressant?
Registrera din ansökan snarast möjligt då urvalet sker löpande. Observera att tillsättning kan komma att ske före sista ansökningsdag!
Som anställd hos MultiMind får du:
Kollektivavtalsenliga anställningsvillkor gällande lön, semester, pension, sjukfrånvaro, övertid, OB-tillägg.
En dedikerad konsultchef som kontinuerligt stämmer av din arbetssituation och finns tillgänglig för frågor kring din anställning.
Möjligheten att testa olika typer av uppdrag hos spännande företag samt bygga ut ditt CV. Troligtvis i ett internationellt bolag.
Delta på roliga fester och events.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 12 månader
Publiceringsdatum2016-01-11ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarjut Adalberth +46 8 21 67 46
FöretagMultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
AdressMultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Kungsgatan 66
11122 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 66
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2609764
Observera att sista ansökningsdag har passerat.