Ekonomiassistent - Kundreskontra
Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Är du en noggrann, utåtriktad och lösningsfokuserad person som drivs av att ha många kontaktytor? Är du en fena på kundreskontra och är sugen på en ny utmaning på ett företag som aktivt, med sina produkter, påverkar klimatet i en positiv riktning? Då kan tjänsten som ekonomiassistent inom kundreskontra hos vår kund verkligen vara något för dig!
Vår kund är ett stort välkänt företag som just nu söker en konsult som vill komma in och hjälpa till på deras ekonomiavdelning i rollen som ekonomiassistent med fokus på kundreskontran.
Efter 6 månader finns goda möjligheter att du erbjuds en anställning direkt hos vår kund om du skulle vara intresserad av det.
Kontoret är placerat i Solna med mycket goda förbindelser. Tjänsten ger chans till flexibilitet men arbetet utförs i första hand på kontoret. Startdatum är i början på december.
Då detta initialt är ett konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera kan du känna dig trygg, du har fast månadslön, betald semester och en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa.
Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på:
https://www.reco.se/avanzera-abPubliceringsdatum2023-10-16Dina arbetsuppgifterAccounting hos vår kund är ett samarbetande team på 5 personer som alla har sina respektive ansvarsområden och kompetensen är mycket hög. Man trivs bra på jobbet, blir varmt omhändertagen och tillsammans hanterar man det dagliga arbetet samtidigt som man ser till att ha roligt!
Då vår kund har ett brett produktutbud i sin portfölj så händer det ständigt nya och spännande saker på arbetsplatsen!
I rollen har du många beröringspunkter och kontaktytor i organisationen men även med kunder och externa säljbolag, därför ligger alltid kommunikation högt på agendan.
Som ekonomiassistent ansvarar du främst för kundreskontran där du bland annat kommer att arbeta med boka inbetalningar, stämma av reskontran, analys och bokslutsarbete.
Du kommer att vara en del av svenska ekonomiavdelningen och rapportera direkt till den svenska redovisningschefen.
Vidare kommer arbetsuppgifterna att innefatta:
• Ansvar för kundreskontran
• Bokning av inbetalningar
• Avstämningar
• Omvärdering av reskontran
• Månadsbokslutsaktiviteter
• Analys av osäkra kundfordringar
• Underhåll av kundreskontran
• Viss fakturering/ kreditering
• Påminnelse och dröjsmålsränta
BakgrundFör denna roll söker vi dig med erfarenhet från en liknande tjänst. Du har intresse och förmåga av att se helheten i arbetsuppgifterna samtidigt som du är detaljfokuserad och alltid villig att hjälpa din kollegor. Tjänsten innebär många olika kontaktytor med flera delar av organisationen, så det är viktigt att du är kommunikativ.
Vi ser det som starkt meriterande om du har erfarenhet av Visma Control men det är inte ett krav. Då vår kunds kunder till stor del befinner sig på den internationella marknaden är det bra om du har erfarenhet eller intresse av att arbeta i en miljö där man dagligen kommunicerar på engelska.
För att trivas i rollen tror vi att du:
• Har minst några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom kundreskontra
• Van vid bokslutsarbete
• Bekväm med att arbeta på en arbetsplats där engelska
• Vill arbeta på ett företag som erbjuder klimatvänliga produkter
Du erbjuds en mångfacetterad tjänst på ett mycket trevligt företag där det ständigt händer nya saker, och inte minst en organisation som är väldigt måna om sina medarbetare!
Låter det som något som kan passa dig? Sök gärna tjänsten idag!
Om företagetAvanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.
Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder
https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1630".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avanzera AB (org.nr 556520-1182),
http://www.avanzera.se Kontakt Vera Wallentin
vera.wallentin@avanzera.se Jobbnummer 8194122
Observera att sista ansökningsdag har passerat.