Ekonomiassistent - Driven och ansvarsfull

Nynäshamns kommun, Ekonomiavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Nynäshamn, Trosa, Salem, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun, Ekonomiavdelningen i Nynäshamn

Några av våra ekonomiassistenter ska snart gå i pension. Vi söker därför två nya ekonomiassistenter till ekonomiavdelningen. Har du erfarenhet inom ekonomi, redovisning och administration samt brinner för siffror och ekonomiska samband och kan förmedla detta till andra så de förstår? Då kan du vara den vi söker som vår nya ekonomiassistent.

Nynäshamns kommun växer något som bidrar till att vi kan erbjuda dig det bästa av två världar. Vi är en lagom stor kommun där du får en överblick och inblick i alla verksamheter och en närhet till kollegor, ledare och chefer samt politiker. Storleken ger också möjligheter till utmaningar och utveckling med variation i vardagen. Vi arbetar dagligen utifrån värdegrund och skapar tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se

Nynäshamns kommun har en centralt placerad ekonomiavdelning som tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Vi är totalt tjugo medarbetare på avdelningen. Tjänsterna tillhör redovisningsenheten och du rapporterar till enhetschefen.

Vårt mål är att arbeta för en effektivare ekonomistyrning och ekonomiadministration, och för en kvalitetssäkrad uppföljning och analys till stöd för chefer och förtroendevalda i Nynäshamns kommun. Ekonomiavdelningen svarar inom sina ansvarsområden för planering, handläggning, uppföljning, kommunikation, samt för fortsatt utveckling och förnyelse.

Arbetsgivaren Nynäshamns kommun erbjuder rätt till heltid, flextid, önskeschema och möjlighet till distansarbete i flera verksamheter. Medarbetarna erbjuds även en väl utvecklad friskvård.




Publiceringsdatum
2018-11-16

Arbetsuppgifter
Avdelningens redovisningsenhet består av 10 medarbetare och som ekonomiassistent kommer du att tillsammans med övriga kollegor vara delaktig i ansvaret för kommunens redovisning och ekonomiadministration. De två tjänsterna har lite olika inriktning.

En av tjänsterna som ekonomiassistent är till vår leverantörsgrupp. Där är arbetet främst kopplat till inköp, leverantörsreskontra och momsredovisning. Det innebär bland annat registrering av leverantörer i leverantörsregister och uppdatering av attestanter samt administration av vårt inköps- och fakturasystem.

Den andra tjänsten som ekonomiassistent är till vår kundgrupp. Där är arbetet främst kopplat till kundreskontra och kravhantering. Det innebär bland annat registrering av fakturaunderlag, nya kunder i kundregister och distribution av fakturor. I arbetet ingår påminnelse- och inkassohantering där du även har kontakt med våra inkassobolag.

Vidare ingår löpande bokföring, avstämningsarbete, intern kontroll, statistik, bokslut samt support och kontakt med våra interna såväl som externa kunder och leverantörer. Du förväntas också bidra med att utveckla rutiner och processer samt arbete med övergripande projekt och utvecklingsarbeten tillsammans med kollegor på enheten och övriga organisationen.

Vi erbjuder dig ett kvalificerat och utvecklande arbete med stora möjligheter till personlig utveckling.


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller annan likvärdig utbildning. Du har god kunskap i Officepaketet, känner väl till de lagar och regelverk som tillämpas samt vana från arbete i affärssystem. Du har lätt att uttrycka dig såväl skriftlig som muntligt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom området. Du har god förståelse för ekonomiska samband och ett utpräglat siffersinne. Tjänsten ställer krav på ett strukturerat arbetssätt och förmåga att kunna prioritera bland skiftande arbetsuppgifter samt en god kommunikationsförmåga.

Då arbetet innebär mycket kontakt med våra kunder och leverantörer lägger vi stor vikt vid egenskaper såsom ett gott bemötande och att du är serviceinriktad. Vi ser att du är en ansvarsfull, noggrann, flexibel, initiativrik och lösningsfokuserad person som trivs att arbeta med varierande arbetsuppgifter i en organisation i ständig förändring. Vidare har du god samarbetsförmåga och delar gärna med dig av dina kunskaper till dina kollegor. Vi ser det som en självklarhet att du bidrar till ett fortsatt gott arbetsklimat och en god arbetsmiljö.

ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Vi går igenom ansökningarna löpande.

Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-693 693. Har du frågor om tjänstens innehåll kontakta namngiven person i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-09
Ange följande referens när du ansöker: KS/2018/0492/023
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marita Öberg marita.oberg@nynashamn.se 08-520 68016

Företag
Nynäshamns kommun, Ekonomiavdelningen

Adress
Nynäshamns kommun, Ekonomiavdelningen
Nynäshamns kommun
14981 Nynäshamn

Kontorsadress
14981 Nynäshamn

Jobbnummer
4462601

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nynäshamns kommun, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nynäshamns kommun, Ekonomiavdelningen: