Ekonomiassisten till Pensionsmyndigheten i Stockholm
Novare Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten är en viktig del i samhället. Pensiosmyndighetens uppdrag är att administrera, betala ut och informera om den allmänna pensionen. Pensionsmyndigheten arbetar aktivt för att förändra uppfattningen om att pension är svårt och krångligt, till att vara enkelt och förutsebart.Varje månad betalar Pendsionsmyndigheten ut pension till över två miljoner pensionärer och förvaltar den framtida pensionen för sex miljoner sparare. Pensiosmyndigheten består av drygt 1 600 medarbetare och finns i Luleå, Söderhamn, Gävle, Karlstad, Stockholm, Visby, Växjö och Halmstad. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Vill du arbeta med leverantörsreskontra och övrig ekonomiadministration på en statlig myndighet? Har du relevant högskoleutbildning och flerårig arbetslivserfarenhet inom ekonomiadministration? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker pensionsmyndigheten en ekonomiassistent.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter dig med erfarenhet inom ekonomiadministration till Pensionsmyndigheten. I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ekonomihantering, med fokus på leverantörsreskontra. Placeringsort för uppdraget är Pensionsmyndighetens kontor i centrala Stockholm med möjlighet till visst distansarbete.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Granskningar och korrigeringar i leverantörsfaktura och inköpssystem (Proceedo)
Hantering av löpande ekonomifrågor mot Statens Servicecenter
Arbete med bokslut och periodstängningar med fokus på leverantörsfakturor
Arbete med leverantörsrestkontra
Svara på interna frågor kopplade till leverantörsfakturor
Löpande ombokningar i Agresso
Administration av ekonomienhetens ärendehanteringssystem (funktionsbrevlåda)
Inventeringsstöd - administration
Övrig löpande ekonomiadministration
Krav för tjänsten
Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med leverantörsrestkontra inom en större organisation (minst 100 anställda)
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Meriterande krav för tjänsten
Förmåga att självständigt arbeta med leverantörsfakturahantering
Vara strukturerad med förmåga att planera, organisera och prioritera sitt arbete
Kunna agera stöttande i övrig ekonomiadministration
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt, 1 oktober till och med 31 januari 2023, med möjlighet till 8 månaders förlängning.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-09-07. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss!
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen
Varaktighet, arbetstid
Heltid Chans till förlängning
Publiceringsdatum2022-08-29ErsättningMånadslön - Fixed salary
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Bemanning AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning401".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 6927552
Observera att sista ansökningsdag har passerat.